Безпілотні апарати на міських вулицях — як автономні транспортні засоби перетворять наше повсякденне існування.


Чому впровадження безпілотних автомобілів є неминучим? Розглянемо це на прикладі Сполучених Штатів.

В Сполучених Штатах щороку близько 40 тисяч людей втрачають життя на автомобільних шляхах. Додатково, приблизно 5 мільйонів осіб отримують травми, які вимагають медичного втручання. Прямі витрати на ці події складають 836 мільярдів доларів, що приблизно дорівнює 2700 доларам на кожного громадянина країни щорічно.

Більша частина дорожніх інцидентів (приблизно 94%) викликана людськими помилками, такими як втома, недбалість, вплив алкоголю та перевищення швидкості. Водночас безпілотні транспортні засоби не піддаються втомі, не відволікаються і завжди дотримуються правил дорожнього руху. Завдяки технологіям, таким як лідари, радари і камери, вони мають можливість бачити навколо себе на 360 градусів. Їхній час реакції вимірюється в мілісекундах, що в десятки разів швидше, ніж у людини. Крім того, безпілотники здатні "спілкуватися" між собою, обмінюючись інформацією про гальмування або маневри ще до їх виконання. Це призводить до зменшення кількості аварій, зниження числа постраждалих, а також зменшує навантаження на лікарні і служби швидкої допомоги. В результаті знижуються страхові внески.

Середній мешканець великого міста витрачає від 300 до 500 годин на рік лише на поїздки до роботи і назад. Цей час, витрачений на стрес через затори і увагу на дорогу, забирає шматок життя. Проте безпілотники змінюють ситуацію, перетворюючись із просто засобу пересування на ваш особистий простір під час поїздок. Ви зможете займатися роботою або відпочивати — переглядати фільми, читати книги, медитувати чи навіть спати, приїжджаючи на роботу в більш свіжому стані. Це повернення мільярдів людських годин, які можна буде використовувати на щось дійсно важливе, замість безглуздого керування автомобілем.

Величезні площі в наших містах, за деякими підрахунками, займають до 30-40% центральних територій, відведених під паркування. Середній автомобіль проводить в русі близько двох годин на добу, а решту часу просто стоїть, займаючи цінний простір. Наші вулиці та двори переповнені припаркованими машинами. Вивільнення великих територій, які нині використовуються для паркування, відкриє можливості для створення парків, скверів, пішохідних зон, велодоріжок, кафе та дитячих майданчиків, що зробить міста більш зеленими та комфортними для життя. Перехід на електричні безпілотні транспортні засоби також сприятиме очищенню та зниженню шуму в містах.

Модель володіння автомобілем зазнає значних змін. Замість традиційного особистого автомобіля, ви зможете оформити підписку на безпілотний транспортний засіб, що дозволить суттєво зекономити кошти. Вам більше не потрібно буде облаштовувати підземні паркінги під житловими комплексами або виділяти місце для гаража у власному будинку, що призведе до зниження вартості нерухомості. Батькам не доведеться виконувати роль "особистого водія" для своїх дітей. Один безпілотник зможе замінити кілька особистих автомобілів, оскільки використовуватиметься на протязі всього дня.

Безпілотники, що рухаються в єдиному, скоординованому потоці, можуть їхати набагато ближче один до одного і з оптимальною швидкістю. Це збільшить пропускну здатність доріг у 2-3 рази без їхнього фізичного розширення. Плавний, оптимізований рух без різких розгонів і гальмувань значно знизить витрату електроенергії. Менше заторів -- набагато вища швидкість руху. Просто для порівняння: 1908 року в Лондоні середня швидкість кінного екіпажу становила 16 км/год. У 2022 році -- 14,5 км/год.

Сучасні автомобілі мають значну масу, причому велика частина цього навантаження пов'язана з системами безпеки, як активними, так і пасивними. Важчий автомобіль зобов'язаний витримувати фронтальні зіткнення, забезпечуючи при цьому безпеку своїх пасажирів. Аеробні подушки безпеки, міцні сидіння та конструкційні елементи, що деформуються, суттєво додають до загальної ваги. Зростання ваги вимагає потужніших двигунів, що, в свою чергу, ще більше збільшує масу автомобіля.

Корпус безпілотного літака повинен захищати пасажирів від погодних умов, а не від зіткнень з важкими транспортними засобами, адже аварії на дорогах не передбачені. Автомобілі можна зробити набагато більш аеродинамічними, ніж це реалізовано сьогодні (лише бічні дзеркала можуть збільшити витрату пального на приблизно 5%). Легша конструкція призводить до меншого навантаження на дорожнє покриття, внаслідок чого ремонти доріг знадобляться рідше.

Регулярне технічне обслуговування безпілотних автомобілів може бути зведене до мінімуму – протягом перших 100 000 км експлуатації ремонту практично не знадобиться. Людям не доведеться витрачати час на освоєння водіння, вивчення правил дорожнього руху та складання іспитів. Вони більше не потребуватимуть мити автомобіль, заправляти його, ремонтувати, проходити технічний огляд, а також купувати вогнегасники та аптечки. Існує ймовірність, що широке впровадження безпілотників може призвести до зникнення необхідності в громадському транспорті — подорож на автомобілі стане економічнішою, ніж поїздка на автобусі.

Цей перехід станеться значно швидше, ніж ви уявляєте.

P.S.

Володіння власним автомобілем у майбутньому перетвориться на такий самий архаїзм, як сьогодні -- володіння конем. У принципі, можна, звісно, але дуже дорого і клопітно. До того ж автомобіль із людиною за кермом просто не пустять на міські вулиці -- людина надто небезпечна, непередбачувана, її реакція на порядок повільніша і вона не може спілкуватися з іншими безпілотниками. Але власники автомобілів зможуть ганятися на спеціально виділених для них кільцевих трасах.

Related posts