Бізнес виступає з ініціативою про передбачення фінансування пасажирських перевезень "УЗ" у державному бюджеті на 2026 рік.


Європейська Бізнес Асоціація звернулась до віцепрем'єр-міністра з відновлення України - міністра розвитку громад та територій Олександра Кулеби з проханням передбачити у Державному бюджеті на 2026 рік видатки для відшкодування збитків АТ "Укрзалізниця", пов'язаних із пасажирськими перевезеннями.

Цю інформацію повідомляє Європейська Бізнес Асоціація.

Її експерти підкреслюють, що проблема збитковості пасажирських перевезень є критичною вже багато років. Так, у 2024 році збитки УЗ від пасажирських перевезень перевищили 18 млрд грн, а у 2025 році, попри виділення 4,3 млрд грн на компенсацію, прогнозовано сягнуть понад 22 млрд грн.

В той же час, середні доходи в сфері пасажирських перевезень забезпечують лише приблизно 40% покриття витрат.

На даний момент ці втрати УЗ компенсуються за рахунок доходів від вантажних перевезень через механізм крос-субсидування. Однак представники бізнесу вважають цю практику економічно недоцільною, неузгодженою з європейськими стандартами та такою, що має негативний вплив на розвиток залізничного сектору.

Крім того, європейська система залізничних перевезень не передбачає практику крос-субсидування між сегментами пасажирських і вантажних перевезень.

Отже, ЄБА звертається з проханням до Міністерства розвитку громад та територій підготувати і подати до Міністерства фінансів бюджетний запит на компенсацію очікуваних збитків "Укрзалізниці" у 2026 році, пов'язаних з пасажирськими перевезеннями. Також ЄБА закликає Міністерство фінансів України розглянути можливість включення цих видатків до проекту Закону "Про Державний бюджет України на 2026 рік".

Бекграунд. Раніше Mind писав, що у 2025 році АТ "Укрзалізниця" планує придбати 100 нових пасажирських вагонів, серед яких буде пілотна партія з п'яти інноваційних одиниць. Ці вагони мають замінити застарілий рухомий склад, розроблений ще за технологіями 1970-х років.

Related posts