Чому Франції необхідно терміново розпочати будівництво нового атомного авіаносця: експерти пояснюють причини.


Відомо, що лише Сполучені Штати Америки та Франція мають у своєму арсеналі авіаносці, оснащені ядерними силовими установками.

У Франції з 2018 року розпочато плани на створення нового атомного авіаносця, який повинен замінити Charles de Gaulle, що перебуває на службі з 2001 року. Цей авіаносець нового класу поки що носить робочу назву PANG (Porte-avions de nouvelle génération - авіаносець наступного покоління). Інформацію про це опублікував Defense Express.

Розробка нового корабля з водозаміщенням у 75 тисяч тонн просувається досить активно, оскільки в 2023 році завершено проектування нових реакторів потужністю 220 МВт. Планується, що у 2025 році буде укладено угоду на будівництво судна, старт якого очікується у 2031 році, а перші випробування почнуться вже у 2035 році.

Однак у французькому парламенті наразі обговорюється пропозиція відкласти замовлення на кілька років. Це рішення дозволить знайти фінансування для створення нових фрегатів. Крім того, таке рішення може сприяти реалізації плану щодо будівництва двох авіаносців, які повинні стати основою "спільної європейської ескадри", - зазначили експерти.

Своєю чергою, як пише Opex360, такій ідеї протистоїть міністерство оборони Франції. Найголовнішим є те, що немає жодної гарантії того, що Charles de Gaulle перебуватиме у боєздатному стані після 2038 року, коли PANG вже має бути в строю.

Одночасно міністр оборони Франції Себастьян Лекорню підкреслив, що реалізація проекту атомного авіаносця обумовлена необхідністю підтримання реальних навичок у сфері розробки військових реакторів.

Також у Defense Express нагадали, що тільки США та Франція озброєні авіаносцями з атомною силовою установкою, а будь-яка пауза у циклі розробки, конструювання та виготовлення може призвести до втрати реальних компетенцій.

Крім того, як зазначив Лекорню, будь-яка затримка може суттєво вплинути на навички моряків і пілотів. Навіть якщо мова йде про всього лише 4-5 років. Він підкреслив, що Військово-морські сили готують екіпажі на період 10-15 років, і неможливо просто так утримувати 1400 членів екіпажу на березі. Така затримка призведе до необхідності починати навчання з основ палубної авіації заново, - зазначили у виданні.

Одночасно в Defense Express підкреслили, що Франція прагне уникнути повторення ситуації з єдиним російським авіаносцем "Адмирал Кузнецов". Відомо, що цей корабель вже з 2018 року знаходиться на капітальному ремонті після невдалого походу до сирійських берегів. Під час ремонту стався інцидент: плавучий док, в якому він перебував, затонув через падіння крана, а на борту авіаносця спалахнула серйозна пожежа.

Раніше портал Business Insider повідомляв, що Сполучені Штати готуються до можливих атак, які можуть завдати удару по Чорноморському флоту Росії в контексті війни в Україні. Командування Військово-морських сил США уважно спостерігає за впливом безпілотників на хід конфлікту в Україні та досліджує шляхи інтеграції дронів у традиційні морські сили для проведення майбутніх операцій.

Відомо, що безпілотні судна є новаторським та небезпечним видом зброї, яку Україна застосовувала для завдання значних ударів по російському флоту в Чорному морі.

"Ці асиметричні можливості можуть обернутися проти нас", - застеріг контрадмірал Майкл Меттіс, керівник 66-ї оперативно-тактичної групи ВМС США.

У той же час видання The Telegraph повідомляло, що російський військовий корабель здійснив перехід через Ла-Манш, діючи під прикриттям. Мова йде про корвет "Бойкий", який обладнаний керованими ракетами та кулеметами.

"Журналісти зазначили, що застосування військових суден розглядалося як стратегія Москви, спрямована на те, щоб стримати Велику Британію та інші країни НАТО від захоплення суден, які належать тіньовому флоту."

Related posts