Судебное разбирательство по делу мэра Ирпеня Маркушина. Полгода ожидания справедливости на остановке.

Півроку назад, 23 січня, мер Ірпеня Олександр Маркушин отримав статус офіційного підозрюваного. Формально це пов'язано з можливим порушенням закону "Про перетин державного кордону". Проте, насправді, причиною цього стали його конфлікти з політичним суперником і впливовим забудовником в Київській області.
Протягом останніх шести місяців ми стали свідками яскравого прикладу політичного переслідування, яке приховано під виглядом кримінального розслідування.
Як функціонує система, в якій мета перевищує сам закон? І яким чином судові органи можуть стати не просто арбітрами, а знаряддям тих, хто має можливість маніпулювати ситуацією на свою користь?
Це оповідь не лише про конкретного мера. Це розповідь про те, наскільки вразливою є наша правова система.
Події в справі Маркушина виглядають як недоладно поставлена п'єса, де кожен наступний етап суперечить тому, що було сказано раніше.
Маркушин — самотній батько, який виховує свого чотирирічного сина. Його дружина Наталя трагічно пішла з життя у 2020 році через ускладнення, спричинені Covid, незабаром після народження дитини.
Що ж змінилося за цей період? Нічого особливого. Хіба що ціль була виконана.
Кульмінацією стало рішення від 22 липня: суддя Гречана знову прийняла рішення про усунення Маркушина, і це сталося вже після формального завершення розслідування. Чому так? Це питання залишається відкритим.
Ми не обмежуємося лише емоційною оцінкою цього процесу. Захист отримав експертний науково-правовий висновок від провідних українських фахівців у сфері кримінального права.
Їхні висновки беззаперечні: аргументація обвинувачення не витримує жодної критики. Юридичні підстави для підозри є поверхневими, містять внутрішні протиріччя і прямо суперечать законодавчим нормам.
Крім того, у вчинках Маркушина зовсім не простежується склад злочину.
Простими словами -- справа розвалюється навіть під час поверхового аналізу.
Кримінальне переслідування, що спочатку виглядало як політичне замовлення, все більше виявляється явним зловживанням правоохоронними та судовими інститутами для досягнення політичних цілей.
І це створює небезпечний прецедент.
Якщо сьогодні можна так легко, всупереч закону, усунути з посади мера міста-героя, то завтра на його місці може опинитися будь-який інший обраний посадовець, який став "незручним".
Це підриває внутрішню безпеку України. Це знижує рівень довіри до виборчого процесу, судової системи та до держави в цілому.
З метою запобігання остаточному знищенню довіри до державних інститутів, ми подали офіційний запит до Генерального прокурора з проханням перевірити обставини справи та утриматися від направлення до суду чергового політично мотивованого процесу, який підриває авторитет правоохоронних органів і судової системи. Ми переконані, що цей момент – це можливість для Генерального прокурора надіслати чіткий сигнал: політичні репресії не повинні мати місця у правовій державі.
Наша команда невтомно підтримує Олександра Маркушина. Але насправді, ми захищаємо не лише його, а й фундаментальне право кожної людини уникнути становлення жертвою системи, що перетворює закон на засіб для тиску. Це боротьба, яка має значення для всіх нас.