Державний департамент повідомляє, що американські урядові судна не будуть зобов'язані сплачувати за проходження через Панамський канал.

Державний департамент США оголосив 6 лютого на платформі X, що урядові судна США більше не будуть сплачувати збори за прохід через Панамський канал.
"Цей підхід дозволяє уряду США заощаджувати мільйони доларів щорічно," - зазначається в заяві Державного департаменту.
У своїй промові при вступі на посаду 20 січня Дональд Трамп, президент США, висловив претензію на Панамський канал. З того часу він кілька разів відкрито наголошував на необхідності контролю Сполучених Штатів над цим стратегічним водним шляхом. У відповідь президент Панами Хосе Рауль Муліно підкреслив, що жодна країна не має права втручатися в управління Панамським каналом.
Трамп також висловив думку, що Китай використовує водний маршрут для своїх цілей. При цьому як Панама, так і Китай спростували ці твердження. Проте на Панаму здійснюється серйозний тиск, щоб вона пішла на компроміс. Трамп не відкидає можливість застосування військових заходів.
Державний секретар США Марко Рубіо прибув до Панами 2 лютого, де висловив занепокоєння щодо участі Китаю в ключових водних маршрутів, попередивши, що Вашингтон "вживатиме необхідні дії", якщо ситуація не зміниться.
3 лютого президент Панами оголосив, що вирішив питання, яке викликало занепокоєння у Вашингтоні, стосовно можливого впливу Китаю на його країну, відмовившись продовжувати угоду про участь Панами в провідній китайській ініціативі "Пояс і шлях" (BRI). Муліно також анонсував подальші заходи щодо співпраці в галузі імміграції, що є ключовим елементом політики адміністрації США.
82-кілометровий водний шлях з'єднує Панамську затоку Тихого океану з Карибським морем і Атлантичним океаном. Цей канал був зведений на початку XX століття інженерами армії США. 31 грудня 1999 року контроль над каналом був переданий Панамі.