Дизельне паливо та бензин завдають удару по бюджету: експерт повідомив про оновлені ціни на автозаправних станціях в Україні.


На думку Дмитра Льоушкіна, в Україні спостерігається нестача пального.

Ціни на дизельне паливо на українських автозаправках можуть піднятися на 2-3 гривні до завершення листопада, тоді як вартість бензину, ймовірно, зросте на 1-2 гривні. Причинами цього є нестача пального в Європі, спричинена введенням 19-го пакету санкцій проти Росії, а також обмеження, які Україна запровадила на імпорт пального з Росії.

Такий прогноз оприлюднив на своїй сторінці у Facebook засновник групи компаній Prime, експерт у сфері пального Дмитро Льоушкін.

"Прогнози справа невдячна, але я бачу плюс 2 або навіть 3 гривні по дизелю та плюс 1-2 гривні по бензину. Навіть попри "дику" маржу, трейдери зупинятися в зростанні не будуть", - зауважив експерт.

Льошкін висловив надію, що до середини грудня ринок зможе стабілізуватися. Він зазначив, що в Україні спостерігається нестача пального, особливо дизельного, і враховуючи сучасні реалії, швидке його постачання з-за кордону ускладнене через імпортні обмеження.

"Ресурсу не вистачає, особливо дизеля. Його не можна фізично взяти, ми самі собі заборонили купувати там, де він є. А привезти його звідти, де він теж є, і де ми собі не заборонили, ми зможемо не раніше кінця листопада, але це ще не факт, що так просто вдасться", - пояснив Льоушкін.

Мова йде, зокрема, про обмеження на імпорт пального з румунського порту Констанца, яке не було офіційно оголошено. Проте, згідно з інформацією спеціалізованого видання enkorr, в перший тиждень жовтня імпорт дизельного пального з Румунії значно зменшився.

Льоушкін зазначив, що зменшення попиту на паливо також сприятиме його подорожчанню. Крім того, з 1 січня акцизні ставки на бензин і дизель будуть підвищені.

"Ми всі вступаємо в період низького сезону, обсяги продажів знижуватимуться, а витрати на виробництво літра пального зростатимуть. І до того ж, нові акцизи вже на горизонті. Тому через кілька місяців ціни на дизель можуть сягнути 65 гривень, а на бензин — понад 70, що виглядає цілком реалістично," - зазначив експерт.

В інтерв'ю для УНІАН він зазначив, що якщо Україна знівелює обмеження на імпорт пального з румунського порту Констанца, це сприятиме стабілізації цін на паливо до моменту підвищення акцизних ставок.

"Якщо Констанцу повернуть у найближчий час, це сприятиме стабілізації ситуації на ринку пального на поточному рівні. Цінові підвищення не слід очікувати. Ажіотажна надбавка на дизельне паливо, яка становить 1,5 гривні за літр, повинна бути скасована", - зазначив Льоушкін.

20 жовтня сталася пожежа на НПЗ, який належить угорській компанії MOL. За даними ЗМІ, підприємство може тимчасово припинити свою роботу. Також вибух стався на заводі "Лукойл" у Румунії. Крім цього у Братиславі загорівся інший НПЗ, який належить компанії MOL. Усі заводи працюють переважно на російській нафті.

Інциденти на НПЗ в Угорщині та Словаччині позначилися і на паливному ринку України. Як зазначив у коментарі УНІАН Дмитро Льоушкін, наслідком цього став дефіцит пального та припинення роботи низки АЗС.

Ситуацію ускладнює також неофіційна заборона на ввезення пального з румунського порту Констанца, що, за повідомленнями, почала діяти з 1 жовтня.

Related posts