Два полотна з музею в Гаазі, які вважалися творами Рембрандта, насправді не належать його пензлю.


Два полотна з експозиції музею Mauritshuis у Гаазі не є оригінальними витворами Рембрандта, тоді як щодо третього твору існують певні сумніви.

Про це повідомляє Укрінформ із посиланням на NOS.

"Два експонати з колекції музею Mauritshuis у Гаазі виявилися підробками, а не оригінальними творами Рембрандта. Щодо третьої картини поки що немає остаточного рішення, про що свідчать результати дослідження, проведеного самим закладом", - повідомляється в заяві.

Зазначається, що Музей Mauritshuis має одну з найбільших у світі колекцій робіт Рембрандта. Приналежність одинадцяти з них до авторства Рембрандта не викликає сумнівів. Однак щодо ще семи творів мистецтва існували сумніви. Дослідження з використанням найсучасніших технологій були ініційовані самим музеєм.

Серед картин, які викликали питання, було детально проаналізовано три: "Портрет Рембрандта з горжетом", "Етюд старого чоловіка" та "Троні старого чоловіка". Завдяки сучасним технологіям вдалося підтвердити, що перші дві роботи не належать пензлю Рембрандта. Щодо третьої картини — "Троні старого чоловіка" — остаточний висновок поки що не був досягнутий.

Дослідники дійшли висновку, що всі три твори ймовірно було створено в майстерні Рембрандта. Про це свідчить, зокрема, аналіз деревини, на якій написані картини.

Як зазначила дослідниця та реставратор музею Керол Потташ, існує ймовірність, що ці твори могли бути створені в майстерні його учнями або асистентами художника.

"Це відкриває перед нами важливі аспекти діяльності його студії та методів навчання, які він використовував зі своїми учнями," - підкреслила вона.

Зокрема, на картині "Етюд старого чоловіка" видно лінію виправлення вздовж підборіддя, яка відповідає характерному стилю Рембрандта, що дозволяє припустити, що митець міг вказати учневі на те, як скоригувати роботу. У процесі дослідження твір також пройшов реставрацію.

Було відреставровано і "Портрет Рембрандта з горжетом", приналежність якого вже викликала сумніви на рубежі століть, оскільки в музеї Нюрнберга було знайдено схожу роботу. Дослідження за допомогою інфрачервоних променів виявили олівці на версії в музеї Mauritshuis, що Рембрандт навряд чи став би робити. Тому фахівці вважають, що це копія, ймовірно зроблена одним з його учнів.

Ситуація з "Троні старого чоловіка" виявилася складнішою. Дослідники встановили, що картина має ознаки потенційного пошкодження та надто крихка для реставрації.

"Яскраві кольори коміра та насичені червоні відблиски навколо лівого вуха та очей не відповідають типовому стилю Рембрандта", - підкреслила Потташ.

"Проте існує велика ймовірність, що портрет створений самим Рембрандтом. Можливо, робота виконувалася двома художниками: Рембрандт зобразив обличчя, а його учень доповнив решту деталей," - зазначила вона.

Дві картини, достовірність яких викликає сумніви, були придбані нідерландським мистецтвознавцем і колишнім директором музею Mauritshuis Абрахамом Бредіусом. У своєму заповіті він вказав, що ці твори мають залишитися в музеї після його смерті, за умови, що всі 25 придбаних ним мистецьких творів завжди будуть доступні для публіки. Проте спадкоємці Бредіуса виявили, що музей не дотримується цієї умови, зберігаючи п'ять картин у фондах, і тепер вимагають повернення своїх мистецьких надбань.

За інформацією Укрінформу, національний музей Нідерландів приступив до значної реставрації твору Рембрандта "Нічна варта" після п’яти років детальних досліджень.

Related posts