Електричний автомобіль чи дизельний: простий аналіз для бізнесу.


Коли мова заходить про корпоративний автопарк, рішення між електричними та дизельними автомобілями визначається не стільки емоціями чи модними віяннями, скільки економічними аспектами, що відіграють важливу роль у щоденній ефективності бізнесу. Якщо ще п'ять років тому дизельні автомобілі мали вагомі переваги, то сьогодні електромобілі з легкістю переважають їх у багатьох аспектах.

Для підприємств кожен пройдений кілометр має свою вартість. У цьому контексті електромобілі здобувають вагомі переваги. На українському ринку комерційного транспорту все більше заявляє про себе бренд MAXUS. Це перший в Україні виробник, який зосередився виключно на електричних комерційних автомобілях, підтверджуючи свій серйозний підхід до безпеки на всіх етапах та пропонуючи зрозумілу економічну модель.

Середньостатистичний дизельний фургон витрачає приблизно 9-11 літрів пального на кожні 100 км пробігу. За нинішньою ціною на паливо, яка становить 60 грн за літр, це обійдеться у 5,50-6,50 грн за кілометр. Якщо порівняти, електромобілі MAXUS, такі як eDELIVER 5 або eDELIVER 9, мають споживання енергії від 18 до 22 кВт·год на 100 км.

Вартість пробігу залежно від тарифної сітки для побутового споживача при нічному тарифі 2,64 грн/кВт становитиме від 0,5 грн на 1 км. При комерційному тарифі близько 8 грн за 1 кВт, вартість 1 км буде приблизно 1,80 грн. Тобто витрати на пробіг електричного транспорту є щонайменше в 3-4 рази меншими, навіть з урахуванням комерційного тарифу.

А що з TCO?

Безумовно, для того щоб адекватно оцінити переваги електричного транспорту, недостатньо враховувати лише економію пального. Слід звертати увагу на загальні витрати на володіння автомобілем (ТЗО), що включає не лише початкові витрати, але й витрати на обслуговування, ремонти, страхування та експлуатаційні витрати протягом усього терміну служби.

На відміну від дизельних автомобілів, електричні транспортні засоби вимагають меншого і менш затратного технічного обслуговування. У них відсутні елементи, такі як моторна олива, яку потрібно регулярно замінювати, складна трансмісія, турбонаддув або фільтри сажі — всі ці деталі часто стають причинами поломок у звичайних двигунах внутрішнього згоряння. Це значно знижує витрати на експлуатацію, особливо при великих пробігах.

Компанії, які перевели частину автопарку на електротягу, відзначають до 30% скорочення часу на сервіс порівняно з дизелем.

Крім того, завдяки простішій конструкції електрокара зменшується кількість потенційних несправностей. Менше механічних вузлів -- менше шансів на раптову поломку. А отже, і менше непередбачених зупинок, які можуть паралізувати роботу всього автопарку.

Зрештою, електромобілі пропонують вищу ступінь передбачуваності: більшість технічних обслуговувань є плановими, з чітким графіком і не вимагають термінових ремонтів. Це дає змогу компаніям ефективніше організовувати логістику, зменшувати час простоїв та підтримувати стабільність в операціях без несподіванок у найкритичніші моменти.

До того ж технічне обслуговування електромобіля дійсно відрізняється від традиційного: воно швидше, дешевше і менш залежне від людського чинника. Часто достатньо однієї комп'ютерної діагностики, щоб визначити стан систем і вчасно усунути несправність. Відсутність мастил, фільтрів і складної трансмісії значно спрощує процес обслуговування і скорочує час перебування автомобіля в сервісі. А це -- стабільність бізнесу на колесах.

Електротранспорт MAXUS: надійність та ефективність витрат

Що робить MAXUS привабливим для бізнес-середовища, так це не тільки електричний привід. В основі їхньої продукції лежить інженерний підхід. Багато моделей були розроблені з нуля як електромобілі, а не просто адаптовані з дизельних версій. Це забезпечує оптимальну конфігурацію, більший внутрішній простір, покращену енергоефективність і зниження ваги. Крім того, це значно зменшує потенційні ризики.

Для прикладу: eDELIVER 9 має вантажопідйомність до 1275 кг і до 13 м³ вантажного простору. eTERRON 9 -- повнопривідний пікап з запасом ходу до 566 км. Це серйозні машини для логістики, сервісу, муніципального сектора.

Однією з ключових переваг електромобілів MAXUS в Україні є також рівень сервісної підтримки, яку забезпечує офіційний імпортер -- компанія ТОВ "РСА Україна". Мова йде не просто про продаж автомобілів, а про комплексне рішення для бізнесу: навчання персоналу, гарантійне та післягарантійне обслуговування, постійна наявність запчастин на складах, оперативна діагностика та якісний супровід на всіх етапах експлуатації автопарку.

Це особливо важливо в умовах, коли чимало компаній уже стикалися з ризиками "сірого" імпорту: авто є, але офіційної підтримки немає, а з нею -- і впевненості. MAXUS знімає ці питання повністю. Для корпоративного клієнта це означає, що будь-яке технічне питання -- від оновлення прошивки до термінового ремонту -- вирішується швидко, прозоро й без зайвих простоїв.

Безпека є надзвичайно важливим аспектом для кожного бізнесу, особливо коли мова йде про відповідальність за пасажирів, вантажі та імідж бренду. MAXUS підтверджує свою прихильність до безпекових стандартів не лише словами, а й показниками незалежних тестувань. Зокрема, модель eDELIVER 5 була нагороджена платиновою відзнакою, тоді як MIFA 9, eDELIVER 7 та eDELIVER 9 отримали п'ятизіркові оцінки. Це вражаючий результат, особливо в комерційній сфері, де безпека часто поступається місцем вантажопідйомності або ціновій доступності.

Ці дані відображають цілісний підхід компанії MAXUS: надійна конструкція кузова, системи активної безпеки, стабілізації, гальмування та асистенти для водіїв є стандартом для багатьох моделей. Іншими словами, безпека не є додатковою опцією преміум-класу — вона доступна за замовчуванням.

Що ж до екології -- це вже не просто тренд чи маркетинговий плюс. Для компаній, які працюють у сфері державних закупівель, мають ESG-стратегії чи планують вихід на міжнародні ринки, "зелений" автопарк стає реальною вимогою часу. Використання електромобілів MAXUS дозволяє не лише скоротити викиди CO₂, а й покращити екологічний імідж компанії, що може стати перевагою в тендерах, партнерських програмах та корпоративному позиціонуванні.

Для багатьох підприємств, що займаються доставкою, обслуговуванням, будівництвом або інфраструктурними послугами, впровадження електричних автомобілів перетворилося з експерименту на результат ретельних обчислень. Зниження витрат на кілометр, низькі витрати на технічне обслуговування, легкість в експлуатації та надійна офіційна сервісна підтримка роблять електромобілі MAXUS конкурентоспроможними навіть у короткостроковій перспективі.

Якщо автопарк щоденно проїжджає 150-200 км і має встановлені маршрути, електромобілі можуть повернути вкладення вже за 3-4 роки. Враховуючи ціни на дизельне паливо, зростання витрат на обслуговування та можливі зміни в законодавстві щодо викидів, перехід на електричні автомобілі стає виправданим уже зараз.

Related posts