Аварія російських танкерів поблизу Керчі: які фактори цьому сприяли – думка експерта.
Танки "Волгонефть 212" та "Волгонефть-239", що потерпіли аварію неподалік Керченської протоки, мають річковий клас і не були призначені для плавання в відкритому морі, особливо під час штормових умов.
На цьому наголосив керівник Інституту Чорноморських стратегічних досліджень Андрій Клименко.
Відповідно до російського реєстру, ці судна річкового типу мають класи М-ПР2,5 та О-ПР2,0.
Експерт пояснив, що судна класу "М" повинні витримувати хвилі висотою до 3 метрів і довжиною до 40 метрів при швидкості вітру до 24 м/с. Натомість, судна класу "О" можуть здійснювати плавання за умов, коли висота хвиль трохи перевищує 2 метри, довжина хвиль досягає 20 метрів, а швидкість вітру не перевищує 21 м/с.
Додаткова абревіатура "ПР" вказує на те, що судно призначене для навігації в прибережних морських водах. Для суден цього класу встановлені підвищені вимоги до максимальної висоти хвиль: для "О-ПР" - 2 метри, а для "М-ПР" - 2,5 метри.
Під час катастрофи, яка сталася за 8 миль від морського порту Тамань, висота хвиль в морі сягала 3,5 метра, а швидкість поривчатого вітру - 24 м/с.
Експерт також підкреслив, що ці судна мали значний вік: "Волгонефть-212" було збудовано на Волгоградському суднобудівному заводі в 1969 році, а "Волгонефть-239" - у 1973 році, також на тому ж заводі.
Нагадаємо, що в водах Керченської протоки російські танкери "Волгонефть-212" та "Волгонефть-239" пішли на дно через пошкодження корпусу, викликані ударами хвиль. Обидва судна зазнали катастрофи, коли хвилі розламали їх на дві частини.