Китайські батареї для електрокарів здатні подовжити пробіг до 1000 км: яким чином це здійснюється?


Китайська компанія GAC представила пілотну лінію з виробництва твердотільних акумуляторів ємністю 60 А-год, які можуть подвоїти запас ходу електрокарів.

GAC Group створила в Україні першу виробничу лінію, яка може виготовляти великі повністю твердотільні акумулятори для електромобілів з ємністю понад 60 А-год. Проте ця лінія наразі не готова для масового виробництва і є лише пілотним проектом, повідомляє interestingengineering.com.

Ампер-година (А-год) є одиницею вимірювання електричного заряду, що використовується для оцінки ємності акумуляторів. Вона вказує на те, скільки струму може бути віддано акумулятором за певний проміжок часу. Наприклад, 60 А-год означає, що акумулятор здатен забезпечувати 60 ампер протягом однієї години або ж 6 ампер протягом десяти годин і так далі.

Для порівняння, більшість сучасних акумуляторів, що використовуються в електромобілях, мають ємність в межах 40-50 А-год. В свою чергу, батареї з ємністю 60 А-год і вище забезпечують значно більше енергії, що приносить ряд переваг. Наприклад, такі акумулятори здатні накопичувати більше енергії, вимагають меншої кількості елементів, оскільки кожен з них має більшу енергетичну потужність, а також можуть відрізнятися нижчою вартістю та вагою. Це створює суттєву перевагу для акумуляторних систем, призначених для великих електромобілів.

Твердотільні батареї для електромобілів вже на горизонті.

Важливо зазначити, що ці акумулятори є твердотільними. На відміну від традиційних літій-іонних, які використовують рідкі електроліти, твердотільні акумулятори функціонують на основі твердих електролітів. Завдяки цьому вони зазвичай демонструють вищу енергетичну щільність (більше енергії на кілограм або літр) і підвищену термічну безпеку, що зменшує ризик загоряння. Це дозволяє їм швидше заряджатися і працювати при підвищених температурах, причому компанія GAC заявляє про їхню стабільність при температурах від 300 до 400 °C.

GAC оголосила про значне підвищення енергетичної щільності своїх акумуляторів, яка майже вдвічі перевищує показники існуючих технологій. За словами компанії, сучасний електромобіль, що здатен проїхати 500 км на одному заряді, зможе долати до 1000 км, використовуючи акумулятор аналогічних розмірів.

Крім того, за інформацією GAC, нова серія акумуляторів здатна досягати "поверхневої ємності" на рівні 7,7 мА-год/см². "Плоска ємність" визначається як кількість заряду, що припадає на одиницю площі електрода. На основі існуючих даних, традиційні акумулятори з рідким електролітом зазвичай досягають лише 5 мА-год/см².

Нова пілотна лінія демонструє, що Китай переходить від лабораторних інновацій до промислового виробництва твердотільних акумуляторів, і що GAC швидко стає однією з небагатьох компаній у світі, що мають пілотну лінію для великогабаритних (60+ А-год) твердотільних акумуляторів. Це дає змогу Китаю кинути виклик зусиллям Японії, Кореї та США в галузі твердотільних батарей, підсумовують автори матеріалу.

Ми раніше згадували, що нова «повітряна» батарея зможе зменшити вагу електромобілів. Дослідники з Національного інституту матеріалознавства Японії в співпраці з компанією Toyo Tanso створили інноваційний вуглецевий електрод, здатний значно покращити ефективність літій-повітряних акумуляторів.

Related posts