Китайський конкурент Tesla пропонує свої автомобілі за ціною, що на 75% нижча, з метою "зламати" бізнес Маска.
Китайський виробник електромобілів BYD різко знизив ціни на свої авто в Китаї, посилюючи конкуренцію з Tesla у Китаї.
Цю інформацію розповсюдило видання The Telegraph.
Компанія вирішила знизити вартість свого найпопулярнішого бюджетного хетчбека Seagull на 20%, тепер його ціна становить 55 800 юанів (близько 5 700 фунтів). Це вражаюче на 75% менше, ніж ціна на найдоступнішу модель Tesla -- Model 3, яка оцінюється в 231 900 юанів.
BYD оголосила про знижки на 22 своїх моделі на китайському ринку до завершення червня. Це рішення стало реакцією на сповільнення продажів всередині країни та можливість введення нових мит у Європейському Союзі та США.
Хоча Seagull є значно компактнішим у порівнянні з Model 3, його доступна вартість наочно ілюструє, наскільки далеко просунулися китайські виробники в зниженні цін на електромобілі. Китай посідає лідируючу позицію на світовому ринку електрокарів, і місцеві компанії активно вкладають кошти в розробку бюджетних моделей.
Зниження цін вказує на високу конкуренцію в секторі. У квітні на складах дилерів по всій території Китаю накопичилося рекордні 3,5 мільйона електромобілів, що є найвищим показником з грудня 2023 року. Крім того, уповільнення економічного зростання в країні також негативно позначилося на попиті.
Це суттєвий виклик для Tesla, оскільки Китай є її другим найбільшим ринком. У квітні продажі автомобілів Tesla, виготовлених у Китаї (для внутрішнього споживання та експорту в Європу), знизилися на 6% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року. Загалом, падіння триває вже протягом семи місяців підряд.
Після повідомлення про зниження цін акції компанії BYD в Гонконгу знизилися на 5,9%, оскільки інвестори висловили занепокоєння щодо скорочення прибутків. Акції конкурентів, таких як Li Auto і Great Wall Motor, також зазнали падіння -- на 3,2% і 2,7% відповідно.
Старший економіст ING Ріко Луман підкреслив, що ця "цінова війна" є ознакою посилення конкуренції в Китаї і вказує на поступовий розвиток ринку електромобілів.
Хоча знижки поки діють лише в Китаї, західні автовиробники вже давно не можуть змагатися з китайськими за ціною. Частка Tesla на європейському ринку зменшується: у січні BYD вперше випередила її у Британії, а у квітні -- і в Європі загалом. До падіння Tesla в Європі також спричинив бойкот з боку водіїв, обурених підтримкою Дональда Трампа з боку Ілона Маска.
В Великобританії спостерігається зростання зацікавленості до китайських автомобілів. Як свідчать дані Auto Trader, у першій чверті року більше 1,4 мільйона переглядів на їхньому сайті стосувалися китайських марок, що складає вже 5,3% від загального ринку, в порівнянні з 1,3% у минулому році.
BYD представляє приблизно 50% всіх переглядів та запасів китайських автомобілів на цій платформі. Окрім того, на британський ринок вийшли інші китайські бренди, такі як Jaecoo, Leapmotor, Skywell, Omoda та Xpeng.
Нагадаємо:
Акції китайських автоконцернів різко впали після того, як компанія BYD знизила ціни на свої авто.