Латвія проведе моніторинг експорту натурального каучуку до Росії, оскільки існує ризик його використання у військово-промисловому комплексі країни.
Латвійські правоохоронні органи розслідують потенційні поставки натурального каучуку до Росії, який застосовується в оборонній промисловості агресора.
Уряд Латвії також буде виступати за те, щоб ця сировина була додана до нового, 20-го пакету санкцій ЄС проти Росії, як повідомляє Латвійське телебачення (LTV).
Згідно з інформацією, отриманою від Ради економічної безпеки України (ESCU), в минулому році з держав Європейського Союзу до Росії було імпортовано близько 2 000 тонн натурального каучуку, причому 86% цього обсягу пройшло через територію Латвії. Ці обставини також знаходяться під увагою латвійських правоохоронних органів.
"Ми повинні з'ясувати, чи відбулося порушення європейських санкцій, або ж поставки були направлені безпосередньо до оборонної промисловості. На даний момент чекаємо на результати від наших органів безпеки", - підкреслив представник латвійського Міністерства закордонних справ Артем Уршульскіс.
Він зазначив, що Міністерство закордонних справ країни очікує отримання висновків від силових структур протягом наступних двох тижнів.
Російська Федерація має значну залежність від імпорту натурального каучуку, оскільки його характеристики не можуть бути повністю замінені синтетичними варіантами. Цей матеріал також відіграє важливу роль у виробництві шин для винищувачів Су-34 та Су-35С в Росії.
"Європейські країни самі не є виробниками натурального каучуку, але оскільки його експорт не заборонений, вони можуть використовуватися як країни-посередники", - пояснила журналістам LTV директорка з аналітики, досліджень та розслідувань ESCU Олена Юрченко.
На відміну від синтетичного каучуку, що з 2024 року підпадає під санкції Європейського Союзу, постачання природного каучуку до Росії залишається дозволеним. Латвійський уряд вже висловив намір наполягати на внесенні цього виду сировини до наступного, 20-го пакету санкцій ЄС проти Російської Федерації.
Як повідомлялося, Росія переважно отримує авіаційні шини та матеріали для їх виробництва з Китаю. У тому числі йдеться про комплектуючі для бомбардувальників Су-34 та Су-35С.





