З початку грудня імпорт зрідженого газу в Україну помітно знизився, починаючи з квітня. -- Delo.ua
Основною причиною ситуації стали значні затримки у всіх напрямках логістики. Найбільш відчутно знизилася кількість поставок з південного напрямку: 4,6 тис. тонн, у порівнянні з 9,7 тис. тонн на попередньому тижні. Це сталося через затримки у доставці ресурсів до порту "Бургас" компанії Bulmarket, а також через технічні проблеми на судні Gas Catalina, через які не було доставлено приблизно 5-6 тис. тонн скрапленого газу. Крім того, один із трейдерів змушений був перенаправити судно Enigma з американським пропаном до Туреччини.
У західному напрямку тривають значні затримки як в автомобільному, так і в залізничному сполученні, що суттєво впливає на постачання в західні області.
На польсько-українському кордоні, згідно з даними "є Чергою", час очікування для вантажівок залишається суттєвим - від 4 до 6 днів. На минулому тижні через цей пункт пропуску було ввезено близько 3 тисяч тонн газу, що на 19% менше в порівнянні з попередніми показниками. Додатково, на обсяги імпорту з Польщі впливають високі ціни та значний внутрішній попит у цій країні.
Загалом за минулий тиждень газовозами надійшло 5,4 тис. т пального (-14% до обсягів тижнем раніше).
Обсяги залізничних партій зменшилися на 58%, складавши 1 тисячу тонн. Компанія GT Group, а також "ДМС-Трейд" і ТОВ "Євро дизель імпорт" імпортували 548 тонн бутану від угорського MOL, в той час як решту обсягів постачала з Румунії компанія "БРСМ-Нафта".
Представники ринку зазначили, що залізничний транспорт функціонує на повну потужність, однак проблеми з електропостачанням, обстріли та нестача локомотивів ускладнюють обстановку.
Нагадуємо, що грецька компанія Aktor Group має намір підвищити обсяги постачання американського зрідженого природного газу для України та Румунії. Для організації транзиту СПГ Греції буде необхідно спорудити другий плавучий термінал для зберігання та регазифікації до 2030 року.





