Міністерство культури організовує громадське обговорення умов проведення конкурсів у рамках проєкту "1000 годин контенту".
Міністерство культури організовує громадське обговорення проєкту урядової постанови "Деякі аспекти створення українського контенту", що стосується реалізації президентської ініціативи "1000 годин українського контенту".
Зокрема, пропонується затвердити положення про організацію та проведення мистецьких конкурсів, а також положення про конкурсні комісії з організації та проведення мистецьких конкурсів.
Зазначається, що створення та поширення близько 1000 годин контенту (документальні, ігрові, анімаційні фільми, телевізійні шоу, театральні, виставкові, музичні проекти, дитячий та підлітковий контент, діджитал-формати) на теми української ідентичності, історії, ключових подій російсько-української війни, фольклору та подвигів захисників критично важливе для протидії інформаційній агресії, формування позитивного міжнародного іміджу України та утвердження української національної та громадянської ідентичності.
Згідно з проектом положення, конкурсні комісії, відповідальні за організацію та проведення мистецьких конкурсів, будуть створюватися в різних напрямках. Зокрема, Міністерство культури займатиметься відбором креативних проектів, таких як шоу, короткометражні відео, аудіокниги та онлайн-ігри. Державне агентство з питань кіно відповідатиме за відбір аудіовізуальних проектів, що включають ігрові фільми, фільми для дітей, авторські фільми, дебютні стрічки, документальні фільми, анімацію, фільми міжнародної копродукції та телевізійні серіали. Державне агентство з питань мистецтв та мистецької освіти фокусується на відборі проектів у галузі академічної музики, популярної музики, перформативного мистецтва та візуального мистецтва.
Основними завданнями конкурсних комісій буде організація та проведення першого, другого та третього етапів мистецьких конкурсів, здійснення експертного оцінювання проєктів, а також формування переліків учасників і переможців.
Конкурс пропонується проводиться у три етапи: перший етап - перевірка поданих документів, матеріалів та їхня відповідність вимогам положення, здійснюється конкурсними комісіями за напрямами; другий етап - експертне оцінювання проєктів на підставі поданих документів, матеріалів конкурсними комісіями; третій етап - публічна презентація проєктів (пітчинг), їх експертний розгляд та оцінювання конкурсними комісіями.
Оцінювання проєктів під час другого етапу конкурсу здійснюється протягом тридцяти робочих днів шляхом проставляння балів за кожним з критеріїв: відповідність поданого проєкту тематиці та напряму конкурсу; відповідність кошторису творчому задуму та цілям проєкту (обґрунтованість та оптимальність бюджету проєкту, прозорість кошторису, економічність витрат, логіка розподілу фінансових ресурсів, співвідношення "вартість - результат"); наявність кадрового забезпечення, необхідного для виконання проєкту (професійна спроможність команди, підтверджена досвідом у відповідній сфері);
наличие и возможность материально-технического обеспечения, необходимого для реализации проекта; художественная и содержательная ценность концепции проекта, оцененная на основе представленных материалов; оригинальность и инновационность идеи (анализ описания в поданных документах); социальная значимость и актуальность проекта, его потенциальное влияние на украинскую культуру и креативные индустрии (осмысление современного контекста Украины, поднятие социальных вопросов, вклад в развитие культуры); соблюдение принципов гендерного равенства, социальной инклюзии, доступности и разнообразия; ожидаемый продукт и его качество, описанные в документации (структура, формат, срок выполнения); опыт реализации аналогичных проектов, подтвержденный представленными материалами (портфолио, договорами, другими документами).
Оцінювання на третьому етапі конкурсу базується на кількох ключових критеріях: креативність, ясність і якість публічної презентації (структура викладу, зрозумілість формулювання художньої концепції, здатність команди аргументовано відповідати на запитання); реалістичність впровадження проєкту (обґрунтованість термінів, доступ до необхідних ресурсів, логічність виробничої моделі та можливість її реалізації); професійний потенціал та готовність команди до втілення проєкту (здатність ефективно демонструвати виробничу готовність, чітка розподіленість ролей у команді, компетентність та усвідомлення робочих процесів); обґрунтованість та узгодженість бюджету з презентацією (раціональність витрат, логіка бюджету та відповідність витрат творчій концепції проєкту); міжнародний потенціал (наскільки проєкт є зрозумілим і актуальним для іноземних аудиторій; можливості фестивальної та ринкової присутності) - у відповідних аспектах.
Окрім цього, при виборі переможців конкурсів враховується проєкт, що має більше співфінансування.
Відзначається, що втілення проєктів, які здобули перемогу в конкурсах, не підлягає обмеженням за бюджетним періодом, в рамках якого було організовано конкурс.
Згідно з проєкту постанови, у разі ухвалення урядом, у Мінкультури, Держкіно, Держмистецтв буде шість місяців на те, щоб забезпечити організацію мистецьких конкурсів з реалізації ініціативи президента зі створення українського контенту.
Згідно з останніми повідомленнями, у 2026 році під егідою президента України Володимира Зеленського буде запроваджено ініціативу "1000 годин українського контенту". Ця програма передбачає виділення 4 мільярдів гривень Міністерству культури у державному бюджеті на 2026 рік для реалізації стратегічних комунікацій, забезпечення інформаційної безпеки, а також підтримки заходів, пов'язаних з європейською та євроатлантичною інтеграцією, формуванням національної ідентичності і популяризацією героїзму. Фінансування буде використано для створення українських культурних продуктів, таких як нові фільми, серіали, музика, книги та інші проєкти, що сприяють утвердженню української ідентичності та демонструють світові українську культуру. Міжнародний пітчинг президентської програми "1000 годин контенту" заплановано на травень 2026 року, а деталі конкурсу будуть оголошені найближчим часом. Подання заявок на участь у проєкті очікується до кінця 2025 року.
Очільник Держкіно Андрій Осіпов висловив думку, що намір реалізувати програму поза межами Агентства кіно є знаком недовіри до команди інституції. Крім того, деякі члени комітету Верховної Ради з гуманітарної та інформаційної політики висловили своє незадоволення тим, що фінансування цієї програми планується здійснювати через Міністерство культури, а не безпосередньо через Держкіно.
Комітет Верховної Ради з питань гуманітарної та інформаційної політики запропонував Міністерству культури додати до переліку проєктів, які фінансуватимуться за рахунок програми "1000 годин контенту", переклад українською популярних ігор.
Заступниця голови парламентського комітету з питань гуманітарної та інформаційної політики Євгенія Кравчук (фракція "Слуга народу") наголошує на необхідності розширення програми "1000 годин контенту" на видавництво книг в паперовому і електронному форматах.




