Озброєна 96 ядерними боєголовками: Росія направляє 24-тисячну атомну підводну лодку для патрулювання в Арктиці.


Мова йде про атомний підводний човен "Князь Пожарський".

Росія планує посилити свою ядерну стримувальну силу в Арктиці, використовуючи найновіший атомний підводний човен з балістичними ракетами класу "Борей-А" під назвою "Князь Пожарський", який хочуть приєднати до Північного флоту у червні 2025 року. Про це пише Interesting Engineering.

"Князь Пожарський" є восьмим кораблем у серії "Борей" та п'ятим у оновленій версії проєкту 955А (Борей-А). Спуск на воду відбувся 3 лютого 2024 року після тривалого процесу будівництва на верфі "Севмаш", єдиному в Росії підприємстві, що має можливість виготовляти атомні підводні човни.

Платформа "Борей-А", створена для модернізації застарілих підводних човнів типів "Дельта III", "Дельта IV" і "Тайфун", має покращені характеристики стелс, новітній водометний двигун і вдосконалені умови для екіпажу. Кожен підводний човен оснащений до 16 міжконтинентальними балістичними ракетами RSM-56 "Булава", які можуть мати від 4 до 6 ядерних боєголовок, що забезпечує значний потенціал для другого удару, - зазначили автори матеріалу.

Окрім цього, ці підводні човни мають реактор VM-5, що працює на воді під тиском і здатний виробляти приблизно 190 мегават теплової енергії. Водотоннажність підводного човна в зануреному стані досягає 24 000 тонн. Ці показники значно перевищують характеристики підводних човнів класу "Огайо" ВМС США.

Володимир Путін, російський лідер, охарактеризував Північний флот як "найсильніший", зазначивши, що він має приблизно 31 підводний човен і складає майже 40% від загальної кількості підводних сил Росії.

"Корабель 'Князь Пожарський' буде сприяти розширенню стратегічного впливу російського флоту в Арктичних водах та Північній Атлантиці. Запуск підводного човна віддзеркалює більш широке бажання Росії до мілітаризації Арктики, відповідно до Морської доктрини 2022 року, яка окреслює чотири ключові завдання в регіоні: забезпечення оборонної спроможності, видобуток природних ресурсів, розвиток Північного морського шляху (ПМШ) та ведення глобальної стратегічної конкуренції", - зазначили в Interesting Engineering.

Отже, внаслідок танення арктичного льоду виникнуть нові морські маршрути та енергетичні ресурси, які можуть перетворитися на зони військової активності.

Одночасно країни НАТО, зокрема Сполучені Штати, Канада, Норвегія і Данія, посилили військові тренування та розгортання своїх військово-морських сил в арктичному регіоні.

"Вашингтон також збільшує фінансування програм з будівництва криголамів і логістики в Арктиці. Паралельно з цим Росія експериментує з нетрадиційними застосуваннями військово-морських сил", - додають у матеріалі.

Раніше екс-консультант Пентагону Рубен Ф. Джонсон заявив, що новий авіаносець "Шторм" може стати величезним провалом Росії. За його словами, кораблебудівна інфраструктура РФ є недостатньою для того, щоб реалізувати цей проєкт.

Експерт висловлює думку, що цей авіаносець має всі шанси на невдачу, оскільки Росія планує експлуатувати "Шторм" як платформу для сучасних винищувачів, зокрема Су-57. Він зазначає, що існуючі російські винищувачі, такі як МіГ-29К, не можуть бути запущені з катапульти, а новітні моделі досі не пройшли адаптацію для використання в морських умовах.

Водночас військовий аналітик Стів Балестрієрі поділився історією радянських підводних човнів "Тайфун". Він підкреслив, що ці величезні субмарини були створені в епоху холодної війни з метою протидії американським підводним човнам типу "Огайо".

Як зазначали самі росіяни, підводні човни класу "Тайфун" мали унікальну конструкцію, включаючи кілька герметичних корпусів та різноманітні зручності для екіпажу, такі як сауна і басейн. Для виконання тривалих місій екіпаж міг складатися з 160 військовослужбовців. До того ж, "Тайфуни" були здатні перевозити основне озброєння у вигляді 20 балістичних ракет підводних човнів RSM-52, кожна з яких могла бути обладнана до 10 боєголовками типу MIRV.

Related posts