Паливна проблема в Кремлі поглиблюється: нестача бензину вже торкнулася 84% областей.
Дефіцит бензину та дизеля в Росії вже зафіксовано у 84% регіонів, а нові перебої торкнулися ЯНАО, Туви, Удмуртії та Курганської області. Навіть у нафтовидобувній Тюмені введено обмеження на продаж до 30 літрів на одну людину, а ціни на бензин стрімко зросли до 70-80 рублів за літр.
За останніми даними економічного експерта Станіміра Добрева, перебої з постачанням пального зафіксовані вже у 84% регіонів України, а ситуація на окупованих територіях виглядає особливо тривожною. "До списку додалися чотири нові регіони: Ямало-Ненецький автономний округ, Тува, Удмуртія та Курганська область", - повідомляє проект Tochnyi, який моніторить обставини на автозаправних станціях.
З початку кризи автозаправні станції в багатьох областях залишаються без пального, а вартість бензину та дизельного пального неухильно підвищується. Атаки дронів на енергетичні та паливні об'єкти лише загострюють ситуацію з нестачею пального.
Ситуація в Тюмені, одному з ключових центрів видобутку нафти в Росії, стала особливо абсурдною. На автозаправках встановлено ліміт у 30 літрів на кожну людину, а ціни на бензин піднялися до 70-80 рублів за літр. Для порівняння, ще кілька місяців тому вони не перевищували 50-55 рублів.
На заправках мереж "ТПК", "Газпромнефть" та "Кондор" спостерігається гострий дефіцит, водії змушені стояти в чергах або відвідувати кілька АЗС поспіль, щоб заправити авто. Багато хто намагається обійти обмеження, використовуючи мобільні застосунки або заправляючись кілька разів підряд, проте персонал контролює ситуацію.
Місцеві жителі змушені адаптувати свої звички та плани, відмовляючись від подорожей або шукаючи інші варіанти. "Зупинилася на першій заправці - черга, на другій - те ж саме. На третій бензин виявився дорожчим на 10 рублів. Ввечері скасувала поїздку у відпустку," - розповідає місцева мешканка Ірина.
Нестача пального почала відчуватися не тільки приватними автомобілістами, але й службами доставки, транспортними компаніями та аграрною індустрією. Проблеми з доступністю бензину та дизельного пального можуть призвести до зупинки логістичних процесів, затримок у постачанні та збільшення витрат для підприємств.
Як раніше повідомляв OBOZ.UA, українська розвідка оцінює, що до кінця року Росія може зазнати втрат до 60% своїх нафтопереробних потужностей і виявитися залежною від імпорту пального. Незважаючи на спроби знайти підтримку в Білорусі, Китаї або Індії, реальної допомоги не буде – партнери відходять, а ресурси Кремля стрімко виснажуються.