Батько: перетворити конфлікти на продуктивну співпрацю - Vatican News


о. Яків Шумило, член Чину Святого Василя Великого - Ватикан

4 вересня 2024 року, середа, — це третій день 45-ї Апостольської подорожі Папи Франциска та його другий день в Індонезії, де він перебуває у столиці, Джакарті. Уранці він прибув до президентського палацу, де на площі відбулася офіційна церемонія його вітання. Після цього Святіший Отець здійснив візит ввічливості до Глави Держави.

Наступним моментом була зустріч з представниками влади, громадянського суспільства й дипломатичного корпусу, яка відбулася в палаці Істана Ниґира, що входить до комплексу офіційної резиденції президента. Відповідаючи на вітальне слово Глави Держави, який наголосив на важливості шанування розмаїття, Папа у своїй промові зазначив, що гармонія досягається тоді, коли кожен відданий не лише власним інтересам та баченню, але й благу всіх. "Подібно до того, як океан є природною складовою, що об'єднує всі індонезійські острови, так і взаємна повага до специфічних культурних, етнічних, мовних і релігійних особливостей усіх верств населення, що разом складають Індонезію, є сполучною і необхідною тканиною, яка робить індонезійський народ згуртованим і відважним", - сказав він.

За словами Святішого Отця, гармонія у контексті різноманітності досягається тоді, коли кожне окреме бачення враховує спільні потреби та коли представники кожної релігії та етнічної групи діють в дусі братерства, реалізовуючи благородну мету служіння на благо всіх. Крім того, усвідомлення причетності до спільної історії "допомагає знайти правильні рішення, уникнути загострення контрастів і трансформувати протистояння в ефективну співпрацю".

Усі ми покликані захищати цей тонкий і мудрий баланс між різноманіттям культур, ідеологічними переконаннями та аргументами, що укріплюють єдність. "Це завдання стосується кожного з нас, - зазначив Наступник святого Петра, - однак особливо важливо, щоб політика, яка прагне до гармонії, справедливості, поваги до основних прав людини, сталого розвитку, солідарності та миру, здійснювалася як усередині суспільства, так і у відносинах з іншими народами та націями".

Обговорюючи участь Церкви у забезпеченні гармонії в Індонезії, Папа підкреслив її прагнення зміцнити міжрелігійний діалог. Це, на його думку, є необхідним для "створення атмосфери взаємної поваги і довіри, яка допоможе вирішувати спільні виклики", зокрема протистояння екстремістам, які, спотворюючи суть релігії, "намагаються нав'язати свої погляди через обман і насильство". Окрім того, Католицька Церква прагне посилити співпрацю з державними органами та іншими представниками громадянського суспільства, щоб сприяти формуванню більш збалансованої соціальної структури на благо всіх.

Тому Святіший Отець підкреслив, що у преамбулі конституції Індонезії двічі згадується всемогутній Бог і необхідність отримання Його благословення для держави. У самій конституції також містяться важливі вказівки щодо вибраного демократичного та незалежного курсу Індонезії, зокрема заклик до дотримання міжнародного правопорядку. "Єдність у різноманітті, соціальна справедливість та божественне благословення становлять основні принципи, які мають надихати та орієнтувати конкретні програми; вони подібні до міцної конструкції, що слугує надійною основою для будівлі," - зазначив він.

Покликаючись на гасло свого візиту в Індонезію: "Віра - Братерство - Співчуття", Папа згадав деякі тенденції в сучасному світі, які перешкоджають розвитку вселенського братерства й тих принципів, про які йдеться у конституції Індонезії. "У різних регіонах ми бачимо виникнення насильницьких конфліктів, які часто є наслідком браку взаємоповаги, нетерпимого бажання будь-якою ціною забезпечити перевагу власних інтересів, власної позиції чи власного часткового історичного наративу, навіть якщо це призводить до нескінченних страждань цілих спільнот і виливається у справжні кровопролитні війни", - зауважив він, пригадуючи і про ті ситуації, коли бракує ефективних і далекоглядних зобов'язань щодо розбудови соціальної справедливості, попри переконливі політичні заяви.

З іншого боку, в інших контекстах люди вважають, що можуть не звертатися за Божим благословенням, вважаючи це зайвим для людей і громадянського суспільства, яке вони повинні розвивати власними зусиллями, "але при цьому часто стикаються з розчаруванням і невдачами". І навпаки, є випадки, коли віра в Бога постійно ставиться на перший план, але часто нею маніпулюють і вона служить "для розпалювання поділів і ненависті". "На тлі цих тіней приємно спостерігати, як філософія, що лежить в основі устрою індонезійської держави, демонструє мудрість і збалансованість", - сказав Святіший Отець, закликавши присутніх черпати натхнення з конституційних принципів держави і зробити їх ефективними у звичайному виконанні своїх обов'язків.

Related posts