«Це не лише питання про перерви». Вчитель історії роз’яснив, хто несе відповідальність за знання російської мови серед учнів.
Учні повинні спілкуватися українською мовою в домашній обстановці. Це значно позначається на їхній мові під час навчання, зокрема під час перерв у школі, і велику роль у цьому відіграють батьки.
В підкасті "Бульвар Шевченка" історик Андрій Стецюк звертає увагу на важливу проблему. Він зазначає, що якщо в сім'ях дітей домінують шовіністичні російські традиції, це неодмінно позначиться на їхній мовній практиці у школі.
"Питання не тільки до школи, питання не тільки української мови на перервах. Ні. Питання має бути українською мовою вдома. Бо якщо вдома у них, перепрошую, шовністичні російські традиції, то ти хоч китайською, хоч французькою, якщо там так відбувається. Мова - це важливо, це код української нації", - сказав педагог.
Він зазначив, що у стосунках учні-вчителі- батьки, забувають про батьків, які мають основний вплив на школярів.
"Отже, давайте створимо інспектора, який буде відвідувати домогосподарства та перевіряти, якою мовою спілкуються батьки. Адже чомусь у цьому трикутнику діти-вчитель часто забувають про батьків", - зазначає Стецюк.
Він підкреслює, що даний випадок вимагає не тільки дотримання законодавства. Зокрема, українізація повинна реалізовуватися також у бібліотечних закладах, де люди мають право отримувати доступ до українських книжок.
"Якщо ти знаєш, що таке "паляниця", це означає, що ти - частина України. Якщо ж ти не можеш впоратися з цим словом, ти, напевно, з іншого світу. Це був один з тих важливих маркерів, які визначали ідентичність людей ще з давніх часів. У XIX столітті мова та релігія відігравали ключову роль у формуванні соціальних зв’язків і ідентичності. Якщо ти говорив українською, тебе автоматично зараховували до певної громади. Сьогодні ці питання набувають нового значення, особливо в умовах війни, і багато аспектів нашої самосвідомості набувають нових фарб", - підкреслює викладач.
Раніше OBOZ.UA ділився інформацією про проблеми, що існують у сфері педагогічної діяльності в Україні.