Онлайн-знайомства: як додатки трансформують романтичні відносини в сучасному світі та де відшукати справжнє кохання.
Приблизно 66% закоханих пар зустрічаються через мобільні додатки. Яким чином функціонує індустрія цифрового знайомства?
Взаємини стартують з простого свайпу. Якщо раніше люди знаходили один одного завдяки родичам, друзям чи в навчальних закладах, то в 2024 році вже 350 мільйонів користувачів зверталися до застосунків для знайомств, і більше 60% пар зустрілися в інтернеті.
Як відбувалися зустрічі пар з 1930 по 2024 рік
Один з лідерів цієї індустрії - Tinder. У 2013 році він здійснив революцію, запровадивши просту систему: свайп праворуч, якщо хтось подобається, ліворуч - якщо ні. Якщо людина теж свайпнула праворуч - можна починати спілкуватися.
Ця легкість використання стала основою успіху: у 2024 році Tinder здобув титул найпопулярнішого додатку для знайомств у світі, залучаючи 60 мільйонів активних користувачів щомісяця в 190 країнах. Проте дейтинг-індустрія не обмежується лише цим додатком. Де ще можна знайти справжнє кохання?
Доходи застосунків для знайомств постійно зростають і за підсумками 2024 року досягли 6,18 млрд дол. Понад половину цієї суми - 3,5 млрд дол. - частка американської Match Group, яка володіє Tinder, Hinge, OKCupid, Match.com. Ці додатки умовно безкоштовні, проте кожен має платні преміум-функції.
Світовий прибуток від додатків для знайомств у період з 2015 по 2024 роки, у мільярдах доларів.
Популярність додатків для знайомств продовжує зростати. У 2024 році 364 мільйони осіб скористалися хоча б одним з таких сервісів, з яких 25 мільйонів вирішили інвестувати в преміум-функції.
Перед тим, як з'явився Tinder, Badoo був найпопулярнішим сервісом для знайомств. З 2015 року між цими платформами виникла серйозна конкуренція, але в останні роки Tinder суттєво випередив свого суперника. Тепер Bumble виглядає як наступний потенційний конкурент у цій сфері.
"Привіт, самотні серця! Якщо ви в пошуках любові, бажаєте знайти партнера для зустрічей або просто провести час у веселій компанії – Tinder саме для вас!" Такою є привітальна промова платформи Tinder, яка також слугує для знайомств.
Проте більшість знає Tinder саме як застосунок, який допомагає знайти потенційну пару. Якщо два користувачі побачили одне одного і свайпнули праворуч, тобто виникла взаємна симпатія, то вони можуть почати спілкуватися в чаті застосунку.
Щоб вирішити, в який бік проводити пальцем, користувачі Tinder мають можливість ознайомитися з фотографіями потенційного партнера або партнерки, коротким описом їхнього життя, а також з акаунтами Spotify та Instagram, якщо вони підключені до додатку. Алгоритми Tinder зосереджуються на відстані між користувачами: застосунок не шукає партнера на відстані більше ніж 160 км, а мінімальна відстань для пошуку другої половинки становить лише один кілометр.
Цей алгоритм був створений Шоном Редом, який обіймав посади генерального директора та голови правління, і Джастіном Матіним, колишнім операційним директором. Їхня зустріч відбулася в Університеті Південної Каліфорнії, а вже в 2012 році вони запустили Tinder в рамках стартап-інкубатора Hatch Labs, що належав InterActiveCorp, яка раніше була материнською компанією Match Group.
На початку його тестували в декількох університетських кампусах у США. Пізніше він був запущений і здобув величезну популярність. До кінця 2013 року програма обробляла 350 мільйонів свайпів щодня, що становило 4 тисячі свайпів за секунду. Наприкінці 2014 року цей показник виріс до мільярда свайпів на день. За десять років ця цифра досягла 2 мільярдів.
У 2015 році безкоштовний застосунок представив преміум-модель підписки з додатковими функціями Tinder Plus, а згодом - кілька рівнів Tinder Gold і Tinder Platinum. Також можна купувати "покращення", наприклад, "супер-лайки".
Ключові показники. Дохід Tinder у 2024 році становив 1,94 млрд дол., що на 1,1% більше, ніж у 2023-му. Щомісяця ним користувалися 60 млн людей, з них 9,6 млн - підписники преміум-функцій. 60% користувачів - до 35 років, три чверті - чоловіки.
"Друзі, спілкування, романтика" - так представляє себе платформа цього додатку. Badoo став одним із перших сервісів нового типу, що відмовився від плати за пошук партнерів. Користувачі мають можливість безкоштовно реєструвати акаунти, а також оплачувати додаткові преміум-можливості.
Badoo заснував у Москві російський підприємець Андрій Андрєєв у далекому 2006 році. Хоча із середини 2010-х років провідним сервісом для знайомств у світі став Tinder, Badoo досі перебуває в трійці лідерів.
Коли Tinder почав активно конкурувати з Badoo, Андрєєв вирішив вкласти кошти в ще одного суперника - Bumble. У 2019 році ці дві платформи об'єдналися в холдингову компанію під назвою MagicLab. Перед запланованим IPO у 2020 році компанія провела ребрендинг і змінила назву на Bumble Inc. Наразі Badoo функціонує як дочірня компанія Bumble Inc., яка оголосила, що управлятиме обома сервісами окремо. Від 2019 року Андрєєв не має відношення до їхньої діяльності.
Основні показники. У 2024 році Badoo отримав доходи в розмірі 205 мільйонів доларів, що є незначним зниженням порівняно з 2023 роком. Основним джерелом доходу стала преміум-підписка. Кількість активних користувачів по всьому світу досягла 45 мільйонів. Найбільший ринок для компанії - це Бразилія.
"Ми не обмежуємося лише зустрічами," - заявляє платформа Bumble. Цей проєкт отримав назву "феміністичного" застосунку, адже ініціативу в ньому проявляє жінка. Чоловік не має можливості надіслати перше повідомлення. Якщо протягом доби після встановлення зв'язку жінка не напише, то матч автоматично анулюється і зникає.
Незважаючи на суперечливість концепції, Bumble спростував сумніви критиків. У 2020 році платформа досягла позначки в 100 мільйонів користувачів і стала серйозним суперником Tinder серед молодіжної аудиторії.
Bumble була заснована Вітні Герд, однією з співзасновниць Tinder. Після важкого року, в якому вона боролася в суді проти Tinder через сексуальні домагання з боку свого колишнього партнера та керівника, Герд отримала підтримку від Андрєєва, засновника Badoo, для створення Bumble. На жаль, цей проект не обійшовся без російського впливу. Проте застосунок допоміг Герд стати наймолодшою мільярдеркою у світі.
Bumble отримує прибуток через свій преміум-сервіс, що пропонує користувачам розширені можливості, такі як додаткові "свайпи" та нові варіанти взаємодії. У 2019 році компанія заробила 240 мільйонів доларів, що перевищило її заплановані фінансові показники за два роки.
Bumble також представив функцію BFFs, яка допомагає знаходити нових друзів, а також Bumble Bizz — платформу для професійного нетворкінгу, що поєднує елементи знайомств і LinkedIn. Обидва сервіси користуються популярністю і мають кілька мільйонів активних учасників.
У 2017 році, коли Bumble почав активно розвиватися, Match Group висловила бажання придбати цей проєкт за 450 мільйонів доларів, незважаючи на те, що на той час вартість компанії становила 1 мільярд доларів.
Bumble відхилив пропозицію. Після цього Match Group виступила з новою пропозицією в 1 мільярд доларів, хоча на той момент не мала вільних коштів у такому обсязі. У відповідь Bumble опублікував іронічну заяву, що починалася зі слів "We swipe left on you", що в термінології додатків для знайомств означає "немає".
У 2019 році, після розслідування про мізогінію та секс-вечірки в лондонському офісі Badoo, Андрєєв пішов з посади генерального директора MagicLab і Вітні Герд очолила компанію. Тепер вона керує одночасно чотирма проєктами: Badoo, Bumble, Lumen і Chappy. Хоча згодом Андреєва виправдали, його сліду не залишилося в обох дейтингових сервісах, до яких він був причетний.
Основні фінансові показники. У 2024 році Bumble досяг доходу в 866 мільйонів доларів, що на 2% вище порівняно з 2023 роком. Платформа налічує 50 мільйонів активних користувачів, з яких 2,8 мільйона оформили підписку на преміум-сервіси. Серед користувачів жінки становлять 46%, що є перевагою над конкурентами.
Якщо ці платформи не призвели до знайомства з коханою людиною, можна звернути увагу на спеціалізовані сервіси.
Hily, що розшифровується як "Hey, I Like You", застосовує технології штучного інтелекту для підбору ідеальних пар. Його алгоритми аналізують активність, інтереси та вподобання користувачів, а також проводять тести на психологічну сумісність з можливими партнерами.
Tastebuds - додаток про кохання не з першого погляду, а з першої ноти, адже цей застосунок підбирає пари за музичними смаками.
Co-op - це всесвіт знайомств для геймерів. У профілях вказуються улюблені ігри, жанри та ігрові звички.
LOVOO надає можливість знайомств за допомогою відеотрансляцій у режимі реального часу.
FarmersOnly призначений для тих, хто проживає на фермах і цінує сільську культуру, або для тих, хто мріє про життя на фермерському господарстві.
Veggly - мобільний додаток для зустрічей людей, які дотримуються веганського, вегетаріанського або пескетаріанського способу життя.
Raya вважається ексклюзивним додатком для знайомств, призначеним для знаменитостей, інфлюенсерів, моделей, музикантів та підприємців. Доступ до цієї платформи обмежений. Щоб стати її частиною, необхідно заповнити анкету та отримати рекомендацію від когось, хто вже є членом цієї спільноти або має високу популярність.
HER - це додаток, спеціально створений для квір-жінок. Він слугує не тільки як сервіс для знайомств, але й як міні-соціальна мережа, що пропонує події, новини та цікавий контент. Однак, варто зазначити, що в Україні цей додаток має обмежену кількість користувачок.
Grindr був заснований у 2009 році і став першим мобільним додатком, що використовує геолокацію для чоловіків, які ідентифікують себе як гомосексуали. Сьогодні Grindr є найбільшою у світі платформою для геїв, залучаючи понад 12 мільйонів активних користувачів щомісяця.
Taimi - це додаток, створений українським бізнесменом Алексом Пісаренком. Проєкт прагне стати найнадійнішою платформою для ЛГБТК+ спільноти. Розробники об'єднали функції застосунку для знайомств та соціальної мережі, що дозволяє користувачам знаходити співрозмовників на основі спільних інтересів і особистісних характеристик.
Feeld спочатку називався 3nder (Tinder + threesome). Додаток орієнтується на відкриті пари, поліаморів та квір-користувачів і дозволяє створювати парні профілі.
Sapio підкреслює важливість інтелектуальної гармонії.
Profoundly - це платформа для анонімних знайомств, де ви зможете побачити фото вашого співрозмовника трохи пізніше.
Smell Dating фокусується на запахах. Компанія надсилає футболку, яку потрібно носити три дні і три ночі без дезодоранту і після цього повернути назад. Потім фірма надсилає зразки футболок інших людей, які слід нюхати й обирати запах, що подобається. Якщо симпатія взаємна - застосунок з'єднує цих людей.
Dig - застосунок для людей із собаками, які хочуть знайти кохання для себе і свого пса.
NUiT - застосунок, у якому метчі відбуваються на основі гороскопів, тож він підійде тим, хто захоплюється астрологією.
Vampire Passions - це унікальна платформа для тих, хто ідентифікує себе як вампіри, для всіх поціновувачів вампірської культури, а також для тих, хто полює на цих таємничих істот.
Schmooze - це додаток, де замість свайпів на людей ви переглядаєте меми. Алгоритм аналізує ваші уподобання в гуморі та підбирає людей з подібним стилем жартів.
Fitness Singles - це додаток для тих, хто цінує активний і здоровий спосіб життя.
GlutenFreeSingles - застосунок для людей, які не переносять глютен.
UniformDating зацікавить тих, хто хоче зустрічатися з військовими.
Хоча важко точно визначити кількість платформ для знайомств, у 2013 році їх, за різними оцінками, налічувалося більше 8 тисяч. Це означає, що у кожного є можливість знайти своє щастя.