Фінська поліція висловила припущення, що електричний кабель у водах Балтійського моря міг бути ушкоджений внаслідок зіткнення з якірною ланцюгом.


В середу, 25 грудня, стало відомо про ушкодження підводного електрокабелю Estlink 2 потужністю 658 мегаватів (МВт), який з'єднує Фінляндію та Естонію. На сьогодні між цими країнами функціонує лише Estlink 1, який має потужність 358 мегаватів. За інформацією операторів енергетичних систем, відновлення роботи Estlink 2 може затягнутися до серпня 2025 року.

На наступний день після події на судні Eagle S, зареєстрованому на островах Кука, піднялися представники фінської поліції та берегової охорони. Потім судно вирушило до фінських вод, де було проведено допит членів екіпажу затриманого танкера.

Правоохоронці вважають, що шкода могла бути завдана саме цим судном, яке тягнуло свій якір по морському дну. Слідчі знайшли "слід, що волочиться", однак зниклий якір поки що не виявлено. Як зазначив Самі Пайла, тактичний керівник і головний інспектор Національного бюро розслідувань Фінляндії, протяжність цього сліду досягає десятків кілометрів.

На знімках Eagle S, зроблених у п'ятницю, помітно, що у корабля немає якоря з лівої сторони.

Митна служба Фінляндії вважає, що це судно належить до "тіньового флоту" старих танкерів, які використовуються для ухилення від санкцій на експорт російської нафти.

У п'ятницю Кремль оголосив, що затримання корабля Фінляндією не викликає у Москви значного занепокоєння. Крім того, Росія спростовує свою участь у будь-яких попередніх випадках, які призвели до ушкодження інфраструктури в країнах Балтії.

Related posts