Росія намагається зупинити роботу залізничного транспорту: Кулеба про нову небезпеку.
Росія різко посилила удари по "Укрзалізниці", цілеспрямовано полюючи на локомотиви та машиністів. Експерт повідомив про 800 ударів та збитки у $1 млрд за 2025 рік.
Цю інформацію озвучив віцепрем'єр-міністр з інфраструктури Олексій Кулеба у своєму коментарі виданню The Guardian.
Як зазначив Кулеба, Росія адаптувала свою стратегію, почавши розглядати поїзди та їхніх машиністів як конкретні цілі для ударів. Від липня кількість атак зросла втричі.
Від початку 2025 року РФ здійснила понад 800 ударів по об'єктах "Укрзалізниці", пошкодивши понад 3000 інфраструктурних вузлів. Загальні збитки вже сягнули 1 мільярда доларів.
Відзначаючи це, віцепрем'єр підкреслив, що російські безпілотники тепер спеціально націлюються на локомотиви, прагнучи вбити машиністів і зупинити рух потягів.
Голова "Укрзалізниці" Олександр Перцовський підтвердив цю інформацію, підкресливши, що Росія все активніше застосовує високоточні дрони Shahed.
"Справа не лише в кількості ударів... Зараз, маючи на озброєнні надзвичайно точні дрони Shahed, вони намагаються вразити конкретні локомотиви," - зазначив Перцовський.
Залізничний транспорт залишає важливою складовою інфраструктури України, оскільки він здійснює 63% вантажних та 37% пасажирських перевезень. У зв'язку з закриттям аеропортів, поїзди стали єдиним шляхом для міжнародних делегацій, а також важливим засобом для транспортування військової допомоги та евакуації поранених.
За словами Олексія Кулеби, Москва переслідує три стратегічні цілі:
Одним із прикладів нової тактики став нещодавній удар по станції Лозова на Харківщині. Керівниця станції Тетяна Ткаченко згадує, що прокинулась від вибуху о 2:44 ночі.
"На вокзалі перебувало п'ять потягів. Ясно було, що вони завдавали ударів саме по цій станції," -- виголосила вона.
Основна будівля вокзалу наразі частково зруйнована і обгоріла. Ткаченко зазначила, що Лозова є важливим транспортним вузлом, з якого відправляються потяги до Дніпра, Слов'янська, Полтави та Харкова.
Олександр Подварчанський, відповідальний за залізничні колії у регіоні, поділився інформацією про те, що під час повітряних тривог рух поїздів призупиняється. Поїзди, які вже в дорозі, направляються до найближчих станцій для евакуації пасажирів до укриттів.
Хоча пошкоджені колії залізничники часто відновлюють протягом доби, втрати рухомого складу стають критичною проблемою.
Військовий аналітик Сергій Бескрестнов у своєму коментарі для AP зазначив, що поїзди є вразливими об'єктами, оскільки їхня швидкість невисока, а маршрути передбачувані.
Найбільша небезпека, за його словами, полягає у втраті тяги.
"Якщо російські війська не припинять обстрілювати дизельні та електричні локомотиви, настане час, коли рейки залишаться цілими, але у нас не буде засобів для перевезень," – зазначив фахівець.
Нагадаємо, під час повномасштабної війни українські залізничники працюють під постійною загрозою російських атак, забезпечуючи безперервний рух поїздів і евакуацію людей з небезпечних регіонів. Працівники "Укрзалізниці" регулярно потрапляють під обстріли "Шахедів", ремонтують колії за лічені години та вирушають у рейси навіть після руйнувань вагонів і депо. Від початку вторгнення 2 783 залізничники були поранені, 947 загинули, але попри втрати й надважкі умови, поїзди продовжують ходити за графіком і рятувати життя мільйонам українців.





