Російський тіньовий флот посилює свої можливості, незважаючи на західні санкції.


Обсяги транспортування нафти Москвою на старих незастрахованих судах зросли на 70% з початку 2023 року.

Про це повідомляє Financial TImes з посиланням на звіт KSE.

Обсяги російської нафти, що переміщуються на танкерах з ненадійним обслуговуванням і без страхування, збільшилися з 2,4 мільйона барелів на добу в червні 2023 року до 4,1 мільйона барелів у червні 2024 року.

Ця тенденція виникла на фоні активізації дій США, Канади, Японії та європейських партнерів, які все частіше звертають увагу на глобальних страховиків і судновласників, прагнучи обмежити можливості Москви отримувати фінансові ресурси від війни в Україні.

Вони також включили до списку санкцій підприємства та певні судна, що мають зв'язок з російським тіньовим флотом.

Чимало з цих суден постійно курсують у насичених водах Європи, таких як Балтійське море, Данські протоки та Гібралтарська протока, що підвищує ймовірність екологічних катастроф для країн ЄС та їхніх сусідів.

KSE пропонує створити вільні від тіні зони в європейських водах, щоб зменшити ці ризики.

У червні 2024 року тіньовий флот транспортував 70% російської морської нафти, на створення якого, за підрахунками KSE, було витрачено 10 мільярдів доларів. Цей флот забезпечував 89% усіх поставок сирої нафти з Росії, більшість з яких продавалися за ціною вище встановленої межі в 60 доларів за барель з середини 2023 року. Крім того, він складав 38% російського експорту нафтопродуктів.

Зібравши цей флот, Москва порвала зв'язки з державами коаліції, що наклала обмеження на ціни, які тиснули на міжнародні страхові компанії, змушуючи їх дотримуватися санкційного режиму. Це призвело до зменшення можливостей Росії, яка стала залежною переважно від внутрішніх страхових компаній.

Повідомляється, що це викликало серйозні занепокоєння щодо якості, надійності та масштабу такого покриття. Поєднання віку танкерів, який в середньому становить 18 років, і відсутність належного страхування робить ці судна надзвичайно небезпечними.

Вже відбулося кілька інцидентів за участю тіньових суден, пов'язаних із Росією. У березні цього року 15-річний тіньовий танкер Andromeda Star зіткнувся з іншим кораблем поблизу Данії. Оскільки танкер вже доставив вантаж до Росії, розливу нафти не сталося.

У суден тіньового флоту, які використовувалися для перевезення нафти від інших продавців, які потрапили під санкції, також виникали поломки двигунів, що вказувало на проблеми з обслуговуванням і вибухи. У травні 2023 року 27-річне судно під прапором Габону з місткістю 700 тис барелів, яке використовувалося для транспортування іранської нафти, зазнало потужного вибуху поблизу Індонезії. На той час він був порожній.

Декілька суден з тіньового флоту були залучені до розливів нафти, і деякі з них залишили місце подій, завдавши шкоди навколишньому середовищу. У 2019 році 23-річний танкер Ceres I, який раніше брав участь в нафтовій торгівлі з Іраном, зіткнувся з іншим судном поблизу Сінгапуру, вимкнув сигналізацію і намагався втекти, але був затриманий береговою охороною Малайзії.

Нагадаємо:

Нові невідомі покупці, підозрювані у зв'язках з Росією, почали накопичувати десятки суден, здатних перевозити скраплений природний газ, що свідчить про те, що Москва розширює свій "темний флот" танкерів для перевезення газу.

Related posts