Сполучені Штати почали впроваджувати первинні заходи щодо введення мит для китайських суден, які заходять у їхні порти.
Адміністрація Трампа зробила кроки до введення мит на китайські судна, що заходять у порти США, що може змінити світові торговельні маршрути й загострити митну війну між США та Китаєм.
Як інформує агентство Bloomberg.
Відповідно до стратегії Управління торгового представника США, усі судна з Китаю (незалежно від того, де вони були побудовані чи ким володіють) будуть зобов'язані сплачувати збір за обсяг перевезеного вантажу за кожен окремий рейс, коли заходять на територію США.
Цей захід є результатом розслідування, яке започаткувала адміністрація Байдена з метою з'ясувати, чи може китайське суднобудування становити загрозу для національної безпеки Сполучених Штатів. Крім того, мито також накладається на автовози, виготовлені за межами США, незалежно від їхнього походження.
Упродовж трьох років буде введено обмеження на в'їзд до США для іноземних кораблів, які транспортують скраплений природний газ. Через шість місяців для суден з Китаю плата становитиме $50 за одну нетто-регістрову тонну (яка визначає обсяг комерційного простору судна) і поступово підвищуватиметься протягом наступних трьох років.
Кораблі з Китаю будуть оцінюватися за їхнім нетто-тоннажем або числом контейнерів. Зібрані фінансові кошти будуть спрямовані на відновлення суднобудівної промисловості США, яка вже тривалий час орієнтується на військові контракти, а не на розвиток торгового флоту.
У п'ятницю вранці котирування акцій азійських компаній, що займаються судноплавством (за винятком китайських), зросли, тоді як китайські акції впали разом з загальним ринком.
Ця нова пропозиція суттєво відрізняється від первісного задуму, згідно з яким передбачався фіксований внесок у розмірі не менше $1 мільйона за кожен вхід судна до портів США. Тепер же планується встановлювати мито на основі тоннажу судна.
Ще одна суттєва новація полягає в тому, що тепер збори стягуватимуться за кожен окремий рейс, а не за кожен вхід в порт, як це було раніше. Це має велике значення, оскільки судноплавні компанії висловлювали занепокоєння, що за старою схемою великі судна можуть прагнути заходити лише в один порт, що могло б призвести до утворення заторів.
Оператори суден можуть уникнути збору протягом трьох років, якщо доведуть, що замовили будівництво нового судна в США.
Нагадаємо: