Огляд Mazda CX-90: сильні та слабкі сторони семимісного кросовера після тестового водіння.
Новітнє покоління великих кросоверів Mazda представлено на нашому ринку моделями СХ-60 та СХ-90. Сьогодні ми протестуємо більший з цих автомобілів. Незважаючи на свої значні розміри, візуально він не виглядає громіздким. Крім того, має досить вражаючі динамічні характеристики. Як же цей автомобіль поводиться на шосе та чи легко з ним маневрувати в міському трафіку? На ці та інші питання ми дамо відповіді у нашому огляді.
Mazda CX-90 є другою моделлю в новій преміум-серії бренду, що отримала назву Large Product Group, яка базується на традиційній архітектурі. Раніше компанія презентувала основний кросовер Mazda CX-60 для японського, європейського та австралійського ринків. Наступним представником цієї родини став повнорозмірний трирядний кросовер, який зайняв почесне місце флагмана.
Від носової частини до центральних стійок Mazda CX-90 має багато спільного з моделлю CX-60: відмінності стосуються лише бамперів, тоді як флагманська модель вирізняється більш об'ємними крилами та розширеним хромованим оформленням. Задня частина автомобіля є повністю унікальною: тут спостерігається подовжена колісна база, збільшений задній звис та більша площа бічних вікон. Доступні колеса з діаметром до 21 дюйма — саме такий найбільший розмір був встановлений на тестовому автомобілі.
Оскільки Mazda CX-90 є флагманом, перше враження, яке залишає цей автомобіль, – це його вражаючі розміри. Знайомство з кросовером починається з візуального враження: підійшовши ближче, стає очевидним, наскільки він великий. Довжина моделі становить 5,12 метра, що перевищує показники Mazda CX-9, а також значно більше, ніж у Mazda CX-5, яка має довжину 4,57 метра. CX-90 також вища і ширша, ніж "дев'ятка". Крім того, вражають цікаві пропорції цього автомобіля.
Естетика цього дизайну базується на концепції «задньої кабіни», де салон виглядає ніби відсунутим назад, а капот виглядає довшим. Цей ефект підсилюють обтічні кузовні панелі, які створюють грайливу гру світла і тіні, а також плавно заокруглена задня частина. Величезна решітка радіатора, яка фактично замінила фари головного світла на крилах, також додає свій внесок у загальний вигляд. Усі ці елементи формують потужний образ, в той же час цікаві вигини панелей надають зовнішності елегантності.
Новий темно-малиновий відтінок Artisan Red, створений спеціально для кросовера, безумовно, надає йому особливого шарму. Дизайнери компанії зазначають, що цей колір є еволюцією їхнього знаменитого Soul Red Crystal. Важливо відзначити, що новий відтінок доступний без додаткових витрат, що не завжди зустрічається в інших автомобільних брендах. Про популярність моделі свідчить і те, що власниця сірого СХ-90, зупинившись на світлофорі, з зацікавленням розглядала тестовий автомобіль червоного кольору, можливо, замислюючись про свій власний вибір.
Mazda CX-90 - це кросовер, який може вмістити до семи осіб, хоча не у всіх версіях. На українському ринку автомобіль доступний в двох комплектаціях: Premium-Line та Premium-Sport. Відмінності між ними незначні і полягають у дизайні інтер'єру та його організації. Версія Premium-Sport пропонує 6-місний салон з двома "капітанськими" кріслами в другому ряду.
Проте на тестуванні ми отримали версію Premium-Line. Ця модель має інтер'єр, оздоблений в чорному кольорі, з використанням ексклюзивної шкіри Nappa. Вражає, що передня панель також частково обшита шкірою, виконаною в стриманому і лаконічному стилі, характерному для японського бренду. Перед водієм розташовані елементи управління клімат-контролем, пара дефлекторів і панорамний кольоровий дисплей. Все просто і без зайвих деталей.
12,3-дюймовий екран традиційно для мультимедіа останніх "Мазд" у русі перестає бути сенсорним, і все керування покладене на кілька клавіш та мультифункціональний джойстик. Насправді, до цього швидко звикаєш і зникає необхідність тягнутись до широкого екрана. Варто також відзначити систему кругового огляду, яка у тому числі запам'ятовує картинку та дозволяє ніби бачити поверхню під авто.
Торпедо переходить у широкий та масивний центральний тунель, який з одного боку показує наскільки широким є кросовер, а з іншого - забирає частину простору у водія та переднього пасажира. Загалом же посадка за кермом зручна, із запасом простору та регулювань навіть для високих водіїв.
Приладова панель на машині повністю цифрова, як зараз модно. Але японський автовиробник не пропонує десятки яскравих варіантів її оформлення, а концентрується на лаконічності та виведенні лише важливої інформації. На її вигляд та кольорову гаму впливають хіба що вибрані режими руху, а також відповідно активований, чи вимкнений круїз-контролю.
На другому ряду сидінь дуже просторо, тут є свій підігрів і власний клімат-контроль із регулюванням інтенсивності обдуву і розподілом повітряних потоків. На додачу шторки на вікнах і великий панорамний дах з люком. Також дві половинки другого ряду можна регулювати повздовж, і зроблено це в першу чергу для того, щоб звільнити трохи місця для пасажирів третього ряду. Для того, щоб туди потрапити, треба зсунути сидіння другого, у цьому частково допомагають електроприводи.
Звичайно, очікувати великого багажника від трирядного авто не варто - водію доступно 257 вільних літрів. Але якщо скласти пару задніх місць, то отримуємо солідні 608 літрів. До того ж, під фальшпідлогою розмістилась ще й запаска.
Не всі навколишні можуть здогадатися, що наш герой тесту є найпотужнішою моделлю в асортименті японського автомобілебудівника. Під довгим капотом ховається рядний турбований шестициліндровий двигун об'ємом 3,3 літра, що розвиває 345 кінських сил. А крутний момент у 500 Нм доступний вже з 2000 обертів. Більше того, це найпотужніший двигун, який коли-небудь був використаний у серійних автомобілях Mazda.
Коробка передач представлена восьмиступінчастим "автоматом", в якому замість традиційного гідротрансформатора використано мокре зчеплення і невеликий електродвигун. Їздити виключно на електричній тязі неможливо, тому виробник класифікує цю модель як "м'який" гібрид. Хоча цей кросовер не позиціонується як спортивний автомобіль, його показник розгону від 0 до 100 км/год є досить вражаючим - 6,9 секунди. Також автомобіль оснащений системою повного приводу i-Activ, яка має муфту для підключення передньої осі.
Для покращення управлінських характеристик спереду автомобіль обладнано двоважільною підвіскою, а ззаду - багатоважільною. Однак у ньому відсутні адаптивні амортизатори та пневматичні елементи; лише традиційна пружинна підвіска. Електронна система KPC (Kinematic Posture Control) допомагає зменшити крен під час маневрування, активуючи гальмування внутрішнього заднього колеса. Які ж враження від їзди на цьому досить добре оснащеному кросовері?
У цілому, автомобіль не виглядає як великий і масивний кросовер. Іноді складається враження, що ти керуєш переважно кросовером середнього класу. Це зумовлено досить жорсткою підвіскою та чутливим рульовим управлінням.
Попри те, що на дрібних нерівностях підвіска CX-90 демонструє хорошу енергоємність і справляється з більшістю ям, комфорт їзди не можна вважати надто м'яким. Це частково пояснюється використанням 21-дюймових дисків, але система підвіски намагається пом’якшити більшість недоліків дорожнього покриття.
Що стосується апетиту, то дива від 3,3-літрового мотора очікувати не варто - у місті машина з легкістю демонструє витрату у 10-12 літрів на 100 км пробігу залежно від агресивності стилю водіння, а по трасі - від 7,5 до 8,5 л/100 км. На показник безпосередньо впливає вибраний водієм швидкісний режим.
Нова Mazda CX-90 в Україні має стартову ціну від 2 727 400 гривень за версію Premium-Line з гарним оснащенням, тоді як шестимісний варіант Premium-Sport коштує від 2 789 800 гривень. Це, безумовно, значна сума, але варто зазначити, що подібні моделі від преміум-брендів мають значно вищу цінову категорію.
Серед основних плюсів повнорозмірного кросовера: