Сотні тисяч глядачів спостерігають за тим, як я щоденно займаюся прибиранням у своєму домі - BBC News Україна.


Як і багато інших матерів, Керіс Гардінг часто витрачає свій час на прибирання в домі після своїх дітей.

На відміну від багатьох інших, тисячі людей уважно стежать за тим, як 27-річна мама трьох дітей проводить час, займаючись прибиранням, витираючи пил і упорядковуючи хаос у своєму домі. Цей феномен здобув популярність у соцмережах під назвою "перезавантаження" (англ. - "reset").

Керіс має понад 100 тисяч підписників у тіктоці та інстаграмі, і є однією з багатьох інфлюенсерів, які монетизують своє повсякденне життя.

"Я ніколи не припускала, що моє звичайне життя може привернути увагу інших," - ділиться Керіс, що проживає в Свонсі, Уельс.

Після народження другої дитини в 2022 році Керіс зрозуміла, що їй потрібно вийти на "новий рівень організації", і почала практикувати "вечірнє перезавантаження".

Вона зазначила, що щовечора, коли малюки засинають, протягом двадцяти хвилин обходить квартиру: витирає пил, наводить порядок і готує все необхідне для наступного дня.

Під час цього процесу вона записує себе на камеру, а згодом створює короткі відео, якими ділиться у своїх соціальних мережах.

"Я просто люблю ділитися тим, що мені допомагає, тому що бути мамою - важко, - каже Керіс. - У вас багато справ, вам є про що подумати".

Вона зазначає, що прагне, аби її досвід резонував з іншими, проте підкреслює, що ніколи не мала на меті змусити когось відчувати себе "інакшим" порівняно з собою.

"Я дбаю про порядок у своєму домі, адже це робить моє життя простішим, і мені не хочеться, щоб інші шукали в цьому додаткові мотиви," - відзначає Керіс.

"Отже, знаходьте натхнення. Так, використовуйте це, щоб підштовхнути себе вперед. Але, будь ласка, не порівнюйте себе зі мною і не занижуйте свою самооцінку", - зазначає інфлюенсерка.

Ще одна інфлюенсерка, Емілі Джонс з Амманфорда, ділиться своїми порадами на Instagram, де має 13 тисяч підписників, про те, як ефективно економити час під час прибирання.

"Зазвичай це щоденна рутина, що включає в себе перезавантаження домашнього простору, прибирання та очищення," - зазначає 32-річна матір двох малюків.

"Я намагаюся щось робити, якщо у мене є пів години або година, коли дитина дрімає... для мене це реалістично", - додає вона. - Не можна прибирати цілий день. Це просто неможливо".

"Я мама. Я намагаюся одночасно працювати. У мене двоє маленьких дітей. У мене є все те, що є в житті всіх інших", - каже Емілі.

В інстаграмі є 11 мільйонів постів під хештегом #cleaning і понад 2,6 мільйона - із #reset.

30-річна Ру Дей із Гартфордширу, яка має майже 2 мільйони підписників в Instagram, TikTok, Facebook і YouTube, є однією з найвідоміших "онлайн-прибиральниць" у Британії.

Ру ділиться відео, в якому демонструє свій метод "експрес-уборки за 60 хвилин". Вона запускає таймер на одну годину та намагається виконати якомога більше справ за цей обмежений час.

"Власне, я прагну зменшити час, який витрачаю на прибирання, і, на мою думку, багато людей поділяють таку ж думку," - зазначає Ру.

За її словами, більшість подібного контенту в соцмережах створюють жінки, але до тренду долучається дедалі більше чоловіків.

"На мою думку, все це прибирання не робить мене якоюсь особливо сильною жінкою," - ділиться вона.

"Однак у нашому домі склалася ситуація, що я частіше займаюся прибиранням, адже у мене немає роботи з 9 до 5," - зазначає Ру.

"Коли мова йде про гендерні питання, їх обговорення повинні вести не лише жінки. Зараз я помічаю значну кількість чоловіків, які займаються створенням подібного контенту," - зазначає вона.

Доктор Стефані Еліс Бейкер, доцентка соціологічного факультету Лондонського університету Сіті Сент-Джордж, зазначає, що прибиральні роботи зазвичай виконують жінки.

За її словами, публікація матеріалів про прибирання в соціальних мережах надає "відчуття влади над ситуацією".

"Вони мають можливість перетворити свою традиційну неоплачувану діяльність на джерело доходу," - зазначає вона.

За її словами, попри зростання популярності такого контенту, він не є новим.

"Цей вид контенту існував і до появи соціальних мереж, але саме вони значно спростили його доступність," - зазначає докторка Бейкер.

"Хоча джерела інформації та цільова аудиторія трансформувалися, прагнення до самовдосконалення залишаються актуальними на протязі багатьох поколінь," - зазначає вона.

Доктор Сері Бредшоу, психолог з Університету Свонсі, висловила занепокоєння щодо можливості того, що люди можуть бути "швидко обмануті" короткими 60-секундними роликами про прибирання, які насправді приховують години важкої праці.

"Я думаю, що нас також легко змусити думати, що ми повинні бути більш схожими на людей, на яких ми дивимося", - додає вона.

У той же час доктор Бредшоу зазначає, що усвідомлює, чому контент на тему прибирання може бути цікавим.

"Прибираючи, ви насправді виправляєте те, що потребує ремонту, і цей процес відбувається надзвичайно швидко," - зазначає вона.

"Це має заспокійливий вплив на мозок," - зазначає психолог.

Related posts