"Троє" або гімн безнадії: аналіз першого українського вестерну.

В українських кінотеатрах дебютував перший пригодницький фільм у стилі вестерн. У головних ролях знялися Артемій Єгоров, Роман Ясиновський, Євген Піднебесний та Аліна Коваленко. Режисерське крісло зайняв Іван Кравчишин.
Фокус подивився фільм одним із перших і розповідає про нього.
Сюжет фільму занурює глядачів у історичні події, що відбувалися з 1917 по 1921 рік, під час етапу боротьби за національну незалежність та державність.
З перших кадрів глядачі стають свідками засідки махновських розбійників, які вирішують напасти на червоноармійців, що перевозять чималу суму грошей. Щоправда на двох героїв чекає сюрприз: разом із грошима вони випадково викрали червоного командира броньовика -- ворога, якому судилося стати третім у їхній компанії опору.
Трьом друзям належить пройти через безліч пригод: гонитви на конях, перестрілки, викрадення автомобілів та ще чимало цікавих ситуацій.
Фільм був знятий на помітно українських локаціях: Старокостянтинів та Лиса гора в Києві. Для сцен у розкішному маєтку творча команда вирішила скористатися красою Хмельницької області, обравши село Самчики.
До фільму було використано трек "Bureviy" від гурту Latexfauna.
Розробка українського вестерну стала сміливим кроком у нову, невідому територію, адже раніше український кінематограф рідко звертався до цього масштабного жанру. Єдиним винятком, напевно, можна вважати фільм "Довбуш", проте його важко повністю віднести до вестернів, оскільки він більше нагадує пригодницьку історичну драму.
Не можна сказати те ж саме про стрічку "Троє". Звісно, кожен вестерн автоматично належить до категорії пригодницького та історичного кіно, але тут особливу увагу приділено гонитвам на конях, перестрілкам, а також незвичайному поєднанню махновців і червоноармійців, які виступають у ролі ковбоїв та індіанців. Між ними існує величезна прірва в ціннісних та моральних переконаннях, а також елемент рятування чарівної дами, що робить фільм повністю відповідним заявленому жанру.
Загалом команда непогано впоралася з оформленням локацій: все виглядає досить достовірно. Образи героїв прописані емоційно і характерно. Для зйомок задіяно багато автентичного історичного інвентарю -- вози для коней, зброя часів початку минулого століття. Окремо варто відзначити художників з костюмів: їм вдалося перенести героїв фільму і глядачів в "обговорювану" епоху.
Проте, безперечно, існують і негативні моменти, які свідчать про обмежений досвід у заявленому жанрі. Сюжет розгортається з певною "рваною" динамікою, а мотивації персонажів не завжди зрозумілі, що вимагає більш детального опрацювання їхніх характерів. Сцени страждають від нестачі різноманітності локацій та потребують більш ретельного розвитку діалогів. Щодо любовної лінії, їй бракує часу та емоційної насиченості.
Але якщо міркувати про картину в жанрі вестерн як про пробі пера для українських кінематографістів -- "Троє" -- хороший доробок на розвиток жанру.
Нагадаємо, раніше Фокус розповідав, яким вийшов сімейний фільм у жанрі фентезі -- "Очі: Легенда Карпат" з Віллемом Дефо і Геленою Зеглер у головних ролях.
На екрани вийшов новий сучасний вестерн "Еддінгтон", що розповідає про конфлікт між шерифом та мером невеличкого містечка в пустельному штаті Нью-Мексико під час пандемії коронавірусу.