В Європі планують відновлення "Залізного Рейну" для боротьби з Росією, повідомляє Politico.


Варто підкреслити, що "Залізний Рейн" являє собою залізничну трасу, яка сполучає бельгійський порт Антверпен з промисловим регіоном Рур у Німеччині. Ця лінія була зведена ще в дев'ятнадцятому столітті, але після Другої світової війни втратила свою функціональність.

Тепер, коли потреби ЄС у військовій мобільності зростають, а інші залізничні лінії стикаються з проблемами пропускної здатності, тиск для вжиття заходів зростає.

"Це викликає нервозність у країнах," - повідомив консультант з питань мобільності, який має інформацію про хід переговорів, підкресливши, що дискусії активізуються.

Представник бельгійського міністерства транспорту Томас Де Шпігелер також фактично підтвердив, що ведуться переговори, зазначивши наступне:

"Цей проєкт політичний. Прем'єр-міністр Барт Де Вевер взяв проєкт під свій контроль", сказав він.

Незважаючи на підтримку, не всі повністю згодні з ідеєю віддати пріоритет відродженню залізниці.

Зокрема, серед них є й голландці. Їхня територія невелика, проте паралельна лінія Бетуве вже з'єднує Роттердам з Німеччиною.

Це небажання також має свої комерційні підстави: порт Антверпен у Бельгії вже давно підтримує концепцію "Залізного Рейну", вважаючи її можливим викликом для панування порту Роттердам у цьому регіоні.

Іншими словами, Нідерланди не зацікавлені в цьому проєкті, оскільки він не приносить їм значних вигод і може негативно вплинути на їхній ключовий порт - Роттердам, що, в свою чергу, посилить конкуренцію з бельгійським Антверпеном. Проте, країна може також розглянути можливість співпраці.

У Бельгії висловлюють сподівання, що військова складова допоможе пришвидшити відновлення проєкту. Проте, як зазначив спеціаліст у сфері залізничного транспорту Герман Вальтер, "успіх багато в чому залежить від Нідерландів". Він також підкреслив, що якщо для цієї країни це буде економічно вигідно або зовсім безкоштовно, "вони готові до співпраці".

Згідно з думкою фахівця, однією з можливих причин, чому Нідерланди можуть переглянути своє рішення, є можливість отримання фінансових вигод від нових цільових параметрів витрат НАТО та Європейського Союзу.

Зокрема, в рамках пропозицій щодо нового бюджету Європейського Союзу, починаючи з 2027 року, планується виділити 17 мільярдів євро на військову мобільність.

"У випадку, якщо Європейський Союз виділить безкоштовні кошти на розвиток інфраструктури, навіть Нідерланди, які спочатку не були зацікавлені в участі, погодяться приєднатися," - зазначив консул з питань безпеки.

Related posts