У супермаркетах відбуваються серйозні порушення прав українців: які дії заборонені охоронцям.
Охоронці в магазинах і супермаркетах частенько не є працівниками цих закладів, оскільки зазвичай працюють на аутсорсингу від сторонніх компаній. Тому вони не мають законних підстав вимагати від покупців оплату за пошкоджені товари.
Цю інформацію озвучили фахівці з організації "Захист прав споживачів". Вони підкреслили, що якщо працівники охорони здійснюють такі дії, то це є серйозним порушенням законодавства.
Охоронці не уповноважені давати вказівки щодо обробки товарів, оскільки вони зазвичай не є представниками магазину. Якщо їхні дії змушують вас оплатити товар, що має дефекти, це вважається серйозним порушенням численних положень Закону України "Про захист прав споживачів", - зазначається в повідомленні.
Одночасно фахівці підкреслюють: товар з пошкодженим пакуванням не повинен бути представлений у торгових точках. Таким чином, його присутність є відповідальністю самого магазину, а не споживача.
При цьому наголошується: у подібній ситуації покупцю варто активно намагатися довести свою невинуватість. Зокрема, вимагати перегляду відео з камер спостереження.
Проте, слід визнати, що це може не дати очікуваного ефекту. У такій ситуації фахівці рекомендують звернутися до правоохоронців.
Охоронці не мають права проводити огляд особистих речей покупця
На думку експертів, якщо власник закладу, директор, охоронець або продавець бажає здійснити перевірку особистих речей покупця, їм необхідно отримати відповідний дозвіл. Важливо зазначити, що ці особи не мають на це законних повноважень. Зокрема, вони зобов'язані надати документи, що обґрунтовують проведення такого огляду.
"Водночас, якщо в охоронців виникають сумніви чи підозри щодо особи, то вони мають змогу слідкувати за товаром у торговельній залі, а також за діями покупця стосовно цього товару за допомогою камер спостереження (за наявності)", - розповідають експерти. Зазначаючи, що охоронець має право викликати поліцію лише, якщо:
При цьому наголошується: вимагаючи провести обшук речей покупця без його згоди та без залучення правоохоронців, охоронець порушує закон. А тому "якщо Ви проти проведення огляду, але охоронець Вам погрожує чи не випускає з магазину - викликайте поліцію".
Як повідомляв OBOZ.UA, водночас касири в українських супермаркетах і магазинах можуть відмовитися приймати ті чи інші купюри та монети. Аргументувати це вони можуть тим, що їм нічим чим давати решту. Проте така поведінка є порушенням законодавства, а тому необхідно звертатися зі скаргою до керівництва закладу.