Згідно з дослідженням USAID-Internews, українці почали активніше звертатися до соціальних мереж для отримання новин.
Кількість тих, хто дізнається новини з інтернет-сайтів, зменшилась.
Українці почали частіше отримувати інформацію з соціальних мереж, в той час як інтерес до новинних сайтів поступово знижується. Це підтверджується даними дослідження, проведеного USAID-Internews, під назвою "Українські медіа, ставлення та довіра у 2024 році", яке було представлено в Києві 7 листопада.
У 2024 році, згідно з проведеним дослідженням, 84% опитаних вважають соціальні мережі своїм головним джерелом новин. У 2023 році цей показник становив 76%.
46% респондентів використовують для новин кілька джерел, тоді як 52% надають перевагу використанню одного джерела, яким найчастіше є соціальні мережі.
Близько 40% респондентів отримували новини виключно через ці джерела.
Кількість людей, які отримують новини з інтернет-сайтів, зменшилася на 11%: якщо в 2023 році цей показник становив 41%, то в 2024 році він знизився до 30%. Телебачення залишається джерелом інформації для кожного третього респондента, як і в попередньому році. Радіо та друковані видання використовуються лише невеликою частиною опитаних для отримання новин.
Відсоток щоденних користувачів інтернету залишився на тому ж рівні, що й попереднього року -- 90%. Аудиторія, яка користується смартфонами для споживання новин, продовжує зростати - до 90%, а серед осіб віком 18-35 років цей показник становить 97%. Таким чином, смартфон залишається основним девайсом, за допомогою якого українці отримують новини.
Дослідження "Українські медіа, ставлення та довіра у 2024 році" було виконано дослідницькою компанією InMind на замовлення міжнародної неприбуткової організації Internews Network, що реалізує "Медійну програму в Україні" за фінансової підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID). Основна мета дослідження -- вивчити звички українців щодо споживання медіа, виміряти їх довіру до медіа та вразливість до іноземних інформаційних маніпуляцій і втручань.
У ході дослідження було опитано 3 000 респондентів з міст України з населенням понад 50 000 осіб, які розташовані в Київській, Вінницькій, Волинській, Дніпропетровській, Житомирській, Закарпатській, Івано-Франківській, Кіровоградській, Львівській, Миколаївській, Одеській, Полтавській, Рівненській, Сумській, Тернопільській, Харківській, Хмельницькій, Черкаській, Чернігівській та Чернівецькій областях. Похибка вибірки не перевищує 2,5%. Опитування проводилися через особисті інтерв'ю, фокус-групи, а також інтерв'ю з певними категоріями українців, серед яких: мешканці малих населених пунктів, що знаходяться поблизу зон бойових дій; внутрішньо переміщені особи; військовослужбовці Збройних сил України; українці, які переселилися до Польщі, Німеччини, Чехії, Італії, Іспанії, Литви, Латвії, Естонії, Великої Британії, Ірландії, Нідерландів, Румунії та Болгарії; а також мешканці тимчасово окупованих територій та регіонів, де тривають активні бойові дії, таких як Луганська, Донецька, Запорізька та Херсонська області.
Інтерв'ю та фокус-групи були організовані в період з травня по липень 2024 року.
Также ознакомьтесь с: