Українців можуть звільнити від небажаних дзвінків і спаму від шахраїв. Перший етап вже реалізовано.


Рада повинна остаточно затвердити законопроєкт.

В Україні розглядається можливість заборони на небажані або шахрайські телефонні дзвінки. Цю ініціативу містить законопроєкт №8153 "Про захист персональних даних", який Верховна Рада схвалила в першому читанні 20 листопада.

Ініціатором цього законопроєкту виступає спікер Верховної Ради Руслан Стефанчук, який подав його до парламенту ще в 2022 році.

У цьому документі пропонується ввести правило, яке забороняє здійснення небажаних дзвінків або надсилання повідомлень абоненту. Планується, що абонент матиме можливість звернутись до постачальника електронних комунікаційних послуг з проханням отримати контактну інформацію іншого абонента, що здійснює ці неприємні виклики та повідомлення.

Для складання відповідного запиту необхідно оформити його в письмовому вигляді. У документі слід зазначити інформацію, що підтверджує отримання небажаних викликів від певного номера, стосовно якого подається запит. Також абонент має надати письмове зобов'язання використовувати отримані дані іншого абонента, що здійснює неприємні дзвінки, виключно з метою захисту своїх прав у судовому порядку і не використовувати ці дані для інших цілей.

Після отримання запиту, постачальник електронних комунікаційних мереж або послуг має протягом 10 днів надати абоненту відповідь, яка може бути або підтвердженням задоволення запиту, або повідомленням про відмову. Зокрема, постачальник має право відмовити у задоволенні запиту, якщо останній не містить усіх необхідних даних.

У випадку задоволення запиту, постачальник зобов'язаний надати абоненту дані про номер кінцевого (термінального) пристрою та ім'я (назву) абонента, який здійснює небажані дзвінки або надсилає повідомлення, а також, за наявності, адресу його місця проживання або юридичної реєстрації. Крім того, постачальник повинен зберігати інформацію про запит та відповідь на нього протягом трьох років з моменту надання інформації абоненту.

Одночасно постачальник може бути зобов'язаний сповістити абонента, чиї відомості були передані у відповідь на запит, про те, що його персональні дані були надані, протягом трьох робочих днів з моменту їх передачі.

Документ також передбачає можливість подачі письмового запиту для моніторингу небажаних або шкідливих викликів. У відповідь постачальник має право тимчасово, але не більше ніж на три місяці, реєструвати джерела усіх викликів, що надходять на кінцеве термінальне обладнання абонента або кінцеві точки мережі, включаючи ті, що підлягають анонімності.

Постачальник послуг зобов'язаний зберігати інформацію про відстеження і надавати її абоненту, який звернувся з проханням про моніторинг небажаних або зловмисних дзвінків. Ця інформація повинна бути надана в письмовій формі і включати дані, що ідентифікують учасників зв'язку, зокрема номер телефону абонента та дату здійснення виклику. Передбачається, що постачальник розкриває будь-які дані, які можуть ідентифікувати абонента, лише в тому випадку, якщо заявник зможе обґрунтувати потребу в цій інформації для захисту своїх прав у судовому порядку. У такому разі постачальник має повідомити як абонента, що викликав, так і відповідний контрольний орган.

Нагадуємо, що в Україні зловмисники намагаються скористатися патріотичними настроями громадян. Вони вигадують нові способи обману, зловживаючи іменами відомих посадовців та державних установ. Шахраї розсилають підроблені повідомлення, в яких вимагають кошти, нібито на підтримку Збройних Сил України.

Related posts