Українські супермаркети планують запровадити обов'язкове зазначення на цінниках "чесної" вартості товарів: що передбачає новий законопроєкт?
У Верховній Раді розробляється законопроєкт, що зобов'яже торгові мережі вказувати ціну товару за одиницю вимірювання — кілограм, літр, квадратний або погонний метр — якщо товар пропонується в менших упаковках. Метою цього заходу є протидія шринкфляції, яка проявляється в зменшенні кількості або обсягу товару в упаковці при збереженні колишньої ціни або її незначному коригуванні.
Цю інформацію озвучив народний депутат Дмитро Гурін від партії "Слуга народу". Він підкреслив, що планується зареєструвати відповідний документ у Верховній Раді вже наступного тижня, який розпочнеться 23 грудня.
"Ми ініціюємо новий законопроект, згідно з яким на етикетках товарів повинні бути зазначені ціни за літр або кілограм, а також щоб пляшки об'ємом 850 мл молока стали історією. Реєстрацію плануємо на наступному тижні", - повідомляється у заяві.
Зокрема, він підкреслив, що проект документа містить поправку до статті 15 закону, що регулює захист прав споживачів. У цій статті зазначається, що:
У цьому контексті народний депутат підкреслив, що у разі прийняття законопроєкту, реалізатори товарів матимуть обов'язок відображати на цінниках дві різні ціни:
Нагадаємо, що шрінкфляція - це метод прихованого підвищення вартості товару, який реалізується через різні способи, внаслідок чого обсяг товару зменшується, тоді як ціна залишається незмінною. Для цього, зокрема, скорочують:
Серед ключових факторів, що спричиняють шринкфляцію, можна виділити:
Як повідомляв OBOZ.UA, в той же час у супермаркетах та інших закладах торгівлі можуть обвішувати своїх покупців - використовуючи ваги, які не пройшли повірки. Однак це є порушенням прав споживача, а тому покупці можуть звертатися зі скаргою до Держпродспоживслужби чи суду. У той самий час, покупець має право вимагати у продавця документи, які підтверджують проходження засобами виміру періодичної поверки.