В Індії виявили альтернативу недорогій російській нафті: імпорт з Росії досяг найнижчого рівня за останній рік.


Альтернативні джерела постачання виявляються приблизно на 2 долари за барель дорожчими.

Один з найбільших нафтопереробних заводів в Індії опинився в ситуації, коли змушений шукати більш дорогі альтернативні постачання нафти з Близького Сходу. Це рішення стало необхідним через зменшення обсягів імпорту з Росії.

Згідно з повідомленням видання Bloomberg, трейдери моментально зацікавились змінами в структурі експорту, оскільки вони орієнтуються на можливості глобального ринку в 2025 році.

"Ми маємо дефіцит трьох-чотирьох російських вантажів, які потрібно завантажити в січні для поставок у лютому", - поділився фінансовий директор Bharat Petroleum Corp. Ветса Рамакрішна Гупта. - "Ми оголосили тендери і вже отримали пропозиції на альтернативні види нафти з Іраку, ОАЕ та інших країн".

Індія стала основним ринком збуту російської нафти після повномасштабного вторгнення Москви в Україну 2022 року, збільшивши імпорт. Проте останніми тижнями Індія зіткнулася з падінням обсягів поставок, оскільки західні країни посилили санкції проти так званого "тіньового флоту" Москви, а російські НПЗ збільшили обсяги поставок. Крім того, на Москву чинять тиск, вимагаючи дотримання цілей ОПЕК+ з видобутку.

Хоча постачання з Близького Сходу коштують на 2 долари за барель більше, ніж російська нафта Urals, Гупта зазначив, що на глобальному ринку немає нестачі нафти. На даний момент BPCL не має наміру збільшувати обсяги постачань у рамках річних контрактів з національними нафтовими компаніями, переговори з якими стартують наступного місяця.

За даними аналітичної компанії Kpler, цього місяця імпорт нафти з Росії до Індії знизився до 1,47 мільйона барелів на день, що є найнижчим показником з грудня 2023 року.

Наприкінці 2022 року країни G7 запровадили санкційний механізм проти російської нафти, щоб обмежити її доходи. Зокрема встановлено максимальну ціну на російську нафту в 60 доларів. При цьому західним компаніям заборонили страхувати або перевозити російську нафту, якщо вона продається за ціною, вищою за встановлену межу. Також США і ЄС запровадили ембарго на прямий імпорт російської нафти у свої країни.

Росія організувала "паралельний флот" танкерів для доставки нафти, обходячи міжнародні обмеження та ігноруючи страхові й логістичні послуги західних країн. У відповідь на такі дії держави G-7 запровадили санкції проти суден цього "паралельного флоту" та компаній, які беруть участь у нелегальній торгівлі.

Окрім цього, держави "Великої сімки" вивчають різні можливості для подальшого обмеження фінансових надходжень з Росії. Серед запропонованих заходів є, зокрема, повна заборона на переробку російської нафти, а також зниження максимальної експортної ціни до приблизно 40 доларів.

Related posts