В Італії планують включити витрати на будівництво мосту, що з'єднає Сицилію з материковою частиною, до категорії оборонних витрат.


Італійські урядовці запропонували включити вартість будівництва довгоочікуваного мосту до Сицилії, яка становить 13,5 мільярда євро, до категорії військових витрат. Це ініціатива виникла на фоні нової мети НАТО, що передбачає виділення 5% від ВВП на оборонні витрати.

Цю інформацію наводить видання Politico, згідно з повідомленням "Європейської правди".

Італія, яка входить до складу НАТО, має один з найнижчих рівнів витрат на оборону серед своїх членів: у минулому році військові витрати становили лише 1,49% від валового внутрішнього продукту країни.

Водночас уряд Джорджи Мелоні прагне просунути план спорудження найдовшого в світі підвісного мосту через Мессінську протоку до острова Сицилія.

Міністр закордонних справ Антоніо Таяні та міністр інфраструктури Маттео Сальвіні наголошують на тому, що міст має не лише суто економічне, а й стратегічне значення для НАТО - це було підкреслено в урядовому звіті у квітні.

Представник уряду, на якого посилається це джерело, повідомив, що наразі немає офіційного рішення щодо віднесення мосту до категорії об'єктів безпеки.

Одночасно він підкреслив, що в найближчому майбутньому, ймовірно, відбудуться нові зустрічі для "аналізу доцільності цього рішення".

Італія має низку вагомих аргументів для обґрунтування потреби в будівництві мосту. З запланованих 5% ВВП, які є метою НАТО, лише 3,5% повинні піти на основні витрати на оборону, тоді як 1,5% можуть бути використані для більш загальних стратегічних цілей, до яких входить і розвиток інфраструктури.

Представник італійського Міністерства фінансів також висловив думку, що надання мосту статусу військового об'єкта допоможе уряду подолати деякі економічні та технічні перешкоди, які раніше заважали його будівництву.

Протягом десятиліть спроби побудувати міст, центральна частина якого має довжину 3,3 кілометра, неодноразово натрапляли на проблеми, пов'язані з вартістю, складністю будівництва в сейсмічній зоні та переселенням місцевих жителів.

Новий указ "дозволить усунути бюрократичні бар'єри та правові конфлікти з місцевими органами влади, які можуть оскаржити урядові рішення в судовому порядку, стверджуючи, що міст завдасть значних збитків їхнім територіям", повідомив представник Міністерства фінансів.

Це також буде сприяти залученню фінансування, особливо в наступному році, для реалізації проекту будівництва мосту.

Опозиційні партії виступають проти як потреби у зведенні мосту, так і його класифікації як частини витрат на оборону.

"Це знущання з громадян та зобов'язань, взятими в НАТО. Я сумніваюся, що цей блеф уряду буде прийнятий", - заявив Джузеппе Анточі, член Європейського парламенту від лівопопулістського руху "5 зірок".

Ще одним контраргументом до цього проєкту є те, що він сполучатиме два найбільш не розвинені регіони Італії, жоден з яких не може похвалитися належною транспортною інфраструктурою. Багато експертів вважають, що пріоритетніше вкладати кошти в покращення місцевих автомобільних шляхів та залізничних колій.

Відомо, що 25 червня країни-члени НАТО досягли угоди, згідно з якою зобов'язання витрачати 5% від валового внутрішнього продукту на оборону буде поділено на дві категорії інвестицій у сфері оборони.

Також держави-члени НАТО, включно з США та Угорщиною, погодилися, що допомога Збройним Силам України буде зарахована як частина оборонних витрат.

Related posts