ВККС предоставила разъяснения по нескольким вопросам, касающимся процесса отбора кандидатов на должность судьи в местный суд.

В пятницу, 7 февраля, Высшая квалификационная комиссия судей Украины на своем сайте обновила раздел "Вопросы-ответы".
Информацию обновили для кандидатов в рамках процедуры отбора на должность судьи местного суда, объявленного 11 декабря 2024 года.
Чи можу я взяти участь у цьому відборі, якщо вже є учасником конкурсу на посаду судді апеляційного суду?
Так. Обмежень щодо участі в доборі не встановлено
Чи буде моя участь у відборі автоматично зупинена, якщо я отримаю рекомендацію на призначення на посаду судді апеляційного суду (конкурс оголошений 14 вересня 2023 року)?
Не передбачено припинення участі в процесі відбору кандидатів, рекомендованих Комісією для призначення на посаду судді апеляційного суду.
Чи потрібно подавати довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи?
Кандидат не зобов'язаний подавати таку довідку до Комісії.
Заява на участь у відборі надає можливість обрати лише одну спеціалізацію або кілька (наприклад, адміністративну та цивільну)?
У заявці на участь у конкурсі на посаду судді місцевого суду потрібно вказати спеціалізацію суду (одну або кілька на вибір кандидата): адміністративну; адміністративну і господарську; адміністративну та загальну (цивільну і кримінальну); адміністративну, господарську та загальну (цивільну і кримінальну); спеціалізацію в господарському праві; господарську і загальну (цивільну і кримінальну); або загальну (цивільну і кримінальну) спеціалізацію.
Де можна знайти відомості про унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі?
Отримати унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі можна, звернувшись до Державної міграційної служби України або відвідавши Центр надання адміністративних послуг.
Цей ідентифікаційний номер також присутній у паспорті громадянина України у вигляді картки, а також у паспорті для виїзду за межі країни та в інших документах.
Якщо особа змінила місце реєстрації свого проживання, чи необхідно додавати кандидату до паспорта-книжечки відповідний витяг.
Ні. Якщо ви подаєте паспорт громадянина України у вигляді книжечки, то витяг з реєстру територіальної громади не є обов'язковим.
Як визначити, чи ваш особистий ключ підходить для подачі документів, необхідних для участі в конкурсі?
Щоб перевірити, чи ключ підходить, спробуйте увійти в свій особистий кабінет за цим посиланням.
Якщо ви успішно увійдете, у вас з'явиться можливість використовувати цей ключ для подачі та підписання документів. Варто звернути увагу, що ключ має обмежений термін дії і повинен залишатися активним протягом всього періоду подачі документів.
Інформація щодо роботи особистого кабінету за посиланням.
Чи повинен КЕП зберігатися на захищеному носії інформації для цілей подання документів для участі у доборі?
Вимоги до особистого ключа КЕП не були затверджені Комісією.
Умовами конкурсу передбачено, що документи підписуються КЕП. Чи можна підписувати документи за допомогою електронного підпису, виданого за моїм місцем роботи як помічнику судді?
Для перевірки придатності ключа спробуйте авторизуватися в особистому кабінеті ksk.vkksu.gov.ua.
У випадку вдалого входу ви зможете застосувати цей ключ для подачі та підписання документів.
Одночасно зазначаємо, що службовий кваліфікований електронний підпис (КЕП) надається виключно для виконання обов'язків, що покладені на працівника. Подання документів для участі в доборі не входить до цього переліку.
Чи можливо зберегти паспорт у форматі ID картки та витяг з реєстру територіальної громади в одному PDF файлі?
Кожен документ має бути збережений в окремому файлі формату PDF
Чи дозволено використовувати витяг з демографічного реєстру в якості альтернативи витягу з реєстру територіальної громади, якщо місце реєстрації знаходиться на тимчасово окупованій території?
Представлення витягу з реєстру територіальної громади є необхідною умовою для отримання паспорта громадянина України у вигляді ID-картки.
Чи є довідка про проходження попереднього, періодичного та позачергового психіатричних оглядів за формою первинної облікової документації № 100-2/о також і документом, який підтверджує проходження наркологічного огляду?
Довідка відповідно до форми № 100-2/о видається особі, яка пройшла попередній, періодичний або позачерговий психіатричний огляд, включаючи оцінку щодо вживання психоактивних речовин.
Яка процедура подачі документів з медичних закладів (відповідно до форми № 100-2/о)?
Відповідну довідку має бути отримано не раніше 01 лютого 2025 року. Сканована форма оригіналу довідки про проходження попереднього, періодичного та позачергового психіатричних оглядів за формою первинної облікової документації № 100-2/о завантажується до особистого кабінету.
Якщо особа вже проходила перевірку відповідно до Закону України "Про очищення влади" і має документ, що підтверджує результати цієї перевірки, чи потрібно при подачі документів для участі у конкурсі на посаду судді надавати згоду на проведення спеціальної перевірки?
Так, це дійсно потрібно. Подібне звернення є обов'язковим для виконання спеціальної перевірки.
Яку посаду зазначати в згоді на проведення спеціальної перевірки?
У своїй заяві про згоду на проведення спеціальної перевірки кандидат вказує: "має намір зайняти посаду судді в місцевому суді".
Автобіографія має бути надрукованою чи написаною від руки?
1) Автобіографія повинна бути оформлена в електронному форматі відповідно до вимог підпункту 2 пункту 2 Порядку проведення спеціальної перевірки осіб, які мають намір займати посади, пов'язані з виконанням обов'язків, що передбачають відповідальність або високу відповідальність, а також посади з підвищеним ризиком корупції. Цей порядок затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2015 року № 171 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2022 року № 959).
2) Підлягає друку та має бути підписано особисто.
3) Документ сканується в PDF-форматі і завантажується в електронний кабінет на сайті Комісії у секції "Інші матеріали".
Деталі автобіографії можна знайти за цим посиланням.
Чи можна зберегти в одному файлі PDF заяву, передбачену частиною першою статті 6 Закону України "Про очищення влади", та додатки до неї (паспорт, ідентифікаційний код)?
Кожен документ повинен бути збережений в окремому PDF-файлі, зокрема:
сканований примірник заяви;
ідентифікаційний номер (РНОКПП)
Чи потрібно додавати копію паспорта громадянина України до заяви про перевірку, що передбачена Законом України "Про очищення влади", якщо цей документ вже подано як засіб, що підтверджує особу та громадянство України?
Ні, немає необхідності знову подавати копію паспорта громадянина України.
Яким чином підтверджувати додаткові документи, що вказані у формі заяви відповідно до частини першої статті 6 Закону України "Про очищення влади" (копія паспорта та документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб)?
Документи скануються з оригінальної версії та завантажуються в особистий кабінет абітурієнта.
Коли кандидат подає та підписує документи, система автоматично накладає його цифровий підпис на всі надані матеріали, що підтверджує їхню автентичність.
Чи потрібно подавати заяву на проведення перевірки відповідно до Закону України "Про очищення влади", якщо така перевірка вже була здійснена на попередньому місці роботи і є відповідна підтверджуюча довідка?
Так, це дійсно потрібно. Подібне звернення є обов'язковим для виконання спеціальної перевірки. відповідно до Закону України "Про запобігання корупції" та подається зі згодою на проведення спеціальної перевірки
Чи є обов'язковим надання довідки про результати перевірки відповідно до Закону України "Про очищення влади"?
Так. Особа, яка претендує на зайняття посади судді та пройшла перевірку, подає засвідчену копію довідки про результати перевірки, видану органом, в якому така перевірка проводилася
У якому розділі електронного кабінету слід завантажити довідку про результати перевірки, що передбачена Законом України "Про очищення влади"?
Довідка про результати перевірки, передбаченої Законом України "Про очищення влади", додається в розділі "Інші документи" особистого кабінету
Як можна здобути витяг з інформаційно-аналітичної системи "Облік даних про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявність судимостей"?
Заявку в електронному форматі можна подати через офіційний сайт Міністерства внутрішніх справ або скориставшись сервісами єдиної інформаційної системи МВС, використовуючи прикладний програмний інтерфейс, Єдиний державний вебпортал електронних послуг або свій електронний кабінет.
Чи були створені Комісією рекомендації щодо заповнення мотиваційного листа для кандидатів на посаду судді або його окремих складових?
Комісія не встановлювала конкретних правил для заповнення мотиваційного листа кандидата. Всі дані надаються кандидатом на його власний розсуд.
Чи необхідно надавати інформацію про паспорт громадянина, якщо його термін дії сплив і планується виїзд за межі країни?
Ні. Дані в анкеті заповнюються відповідно до наявних офіційних документів.
Наразі мій атестат знаходиться на тимчасово окупованій території. Не зможу вказати в анкеті кандидата на посаду судді інформацію про номер та дату видачі атестата про середню освіту.
Якщо виникає ситуація, коли неможливо надати конкретну інформацію в анкеті (наприклад, серія та номер атестата в розділі 2.1), слід вказати "Інформація відсутня".
Чи зобов'язаний кандидат у своїй анкеті в розділі "Досвід наукової роботи" вказувати інформацію про наукові праці, публікації та участь у наукових конференціях, які були зроблені до отримання диплома про науковий ступінь?
Отже, у п’ятому розділі анкети слід вказати інформацію про наукові роботи та публікації (до 10 найменувань), а також про виступи (доповіді) на наукових конференціях (до 5), які, на вашу думку, підтверджують вашу фахову компетентність.
Чи потрібно зазначити відомості про завершені виконавчі провадження щодо стягнення судового збору на користь держави у справі про стягнення аліментів?
Слід навести всі доступні дані щодо виконавчих проваджень.
Кого потрібно зазначити в розділі ІІІ декларації про сімейні зв'язки?
У частині III декларації про родинні зв'язки наведені дані щодо всіх осіб, які згадуються у частині II декларації.
Зазначається інформація щодо спільного проживання, пов'язаності спільним побутом тощо
Чи слід зазначати у декларації стосунки кандидата на суддівську посаду з колишньою дружиною, з якою шлюб був розірваний у звітному періоді?
Отже, інформація про родинні зв'язки кандидата на посаду судді в декларації відображає дані за попередні п’ять календарних років.
До якого терміну слід подати декларацію про родинні зв'язки?
Кінцевий термін подання декларації родинних зв'язків кандидата на посаду судді - 30 березня 2025 року (включно).
Декларацію доброчесності необхідно подати після того, як буде представлена декларація про родинні зв'язки кандидата на суддівську посаду, а також декларація особи, яка має повноваження здійснювати функції держави або органів місцевого самоврядування.
Відповідно до пункту 13.5 Оголошення про добір кандидатів на посаду судді місцевого суду - декларація родинних зв'язків кандидата на посаду судді завантажується з реєстру декларацій. Як завантажити цей документ?
Кандидати на посаду судді повинні перш за все внести свої декларації про родинні зв'язки та доброчесність до реєстру відповідних документів, доступного за адресою: cab.vkksu.gov.ua.
Звертаємо вашу увагу, що для участі у відборі потрібно подавати декларацію "кандидата на посаду судді", а не "судді".
Після належного подання відповідних декларацій у кабінеті суддівської кар'єри необхідно активувати функцію "Завантажити з реєстру декларацій".
У подальшому в розділі кар'єри суддів буде відображена ваша остання подана декларація "кандидата на посаду судді". Ви також зможете ознайомитися з датою її подання.
Як правильно вказати в декларації інформацію про особу, яка служить у військових підрозділах, у розділі родинних зв'язків?
Форма декларації про сімейні зв'язки повинна бути заповнена таким чином, щоб виключити можливість розкриття державної таємниці. Це стосується інформації про зв'язки членів родини або близьких осіб із кадровим складом розвідувальних структур України, а також їх зайнятості на посадах, що пов'язані з виконанням оперативно-розшукових, контррозвідувальних або розвідувальних функцій, а також забезпеченням безпеки посадових осіб відповідно до Закону України "Про державну охорону органів державної влади України та посадових осіб". Рекомендується вказувати "інформація з обмеженим доступом".
Чи слід у декларації доброчесності зазначати інформацію про штрафи, накладені муніципальними органами за порушення правил паркування?
Отже, згідно з пунктом 10 Інструкції щодо заповнення та подачі декларації доброчесності кандидата на посаду судді, інформація, наведена в пункті 28, охоплює всі аспекти юридичної відповідальності.
Як діючий прокурор, я вже подав декларацію доброчесності. Чи необхідно ще раз подавати декларацію доброчесності для кандидата на посаду судді?
Таким чином, подача декларації доброчесності особи, що претендує на посаду судді, регулюється законодавством.
Мною як діючим державним службовцем вже подано декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2024 рік як щорічну. Чи потрібно додатково подавати зазначену декларацію як кандидата на посаду судді чи достатньо вже поданої?
Відповідно до роз'яснень НАЗК особа, яка подала щорічну декларацію за минулий рік, декларацію кандидата на посаду судді за цей період не подає
Я є представником категорії осіб, чія декларація не є доступною публічно. Яким чином я можу подати свою декларацію до Комісії?
Потрібно прикріпити файл декларації у форматі PDF з відкритими даними, який доступний для завантаження (збереження) в особистому кабінеті на вебсайті portal.nazk.gov.ua/login.
Кандидату необхідно завантажити вказаний файл в кабінеті суддівської кар'єри.
Для заповнення форми посилання на сторінку ЄДРДО у відповідному полі вкажіть: 1) "відсутнє" - у полі "Гіперпосилання"; 2) "декларація відсутня у відкритому доступі" - у полі "Текст посилання"
Яким чином подається декларація для участі у відборі, якщо вона була оформлена через офіційний сайт Національного агентства з питань запобігання корупції та містить відомості з обмеженим доступом (які не є загальнодоступними)?
Потрібно прикріпити файл декларації у форматі PDF з відкритими даними, який доступний для завантаження (збереження) в особистому кабінеті на вебсайті portal.nazk.gov.ua/login.
Дані у цьому файлі з обмеженим доступом оприлюдненню не підлягають.
Яким чином слід створювати скановану версію документа: з нотаріально завіреної копії чи з оригіналу?
Якщо оригінал документа знаходиться у кандидата, то створюється його сканована копія.
В ВККС ранее были озвучены критерии, которым должны соответствовать декларации кандидатов при отборе на пост судьи местного суда.