"Я залишив професію викладача. Тепер я - виявник плагіату." В соціальних мережах прозвучав заклик, що відображає глибоке занепокоєння щодо панування штучного інтелекту в учнівських роботах.


Викладачі все частіше витрачають значну кількість часу на перевірку домашніх завдань на предмет використання штучного інтелекту (ШІ). Про це розповіла педагог англійської мови Емі Клакі у своїх соціальних мережах. Вона підкреслила, що її роль уже перетворилася на функцію детектора плагіату.

Допис зʼявився на її особистій сторінці у Х (колишній Twitter). За словами Клакі, коли вона знаходить щось підозріле у виконаному завданні, то змушена переглядати всі надіслані роботи за семестр, що займає вічність.

"Я більше не викладач. Я просто детектор плагіату. Раніше я витрачала свій час на оцінювання, даючи коментарі, щоб покращити навички письма. Тепер більшу частину цього часу просто перевіряю, чи написав студент власну роботу. Яке марнування життя", - написала педагогиня.

Вона зауважує, що письмо сприяє процесу мислення і мозок працює інакше. Адже, студенти взаємодіють з матеріалом і в них виникають ідеї, яких раніше не було. Таким чином вони стають більш витонченими мислителями та кращими комунікаторами.

Клакі розповідає, що організувала інформаційну сесію для студентів, підготувавши відеоматеріал та проведення тестування, щоб прояснити шкоду, яку може завдати штучний інтелект. Проте це не завадило молоді продовжувати займатися плагіатом. Вона підкреслює, що, звичайно, серед студентів знайдуться ті, хто використовуватиме ШІ, але їм доведеться довести, що їхня робота є оригінальною.

В одному з коментарів один із студентів коледжу поділився, що їхні викладачі дозволяють використовувати штучний інтелект для виконання певних завдань. Однак, перед цим вони повинні заповнити спеціальні форми, в яких вказують причини використання ШІ. Також, у випадках, коли студенти не розуміють завдання, вони звертаються за допомогою до чат-ботів.

"Чимало студентів користуються штучним інтелектом без зайвого розголосу. Наші викладачі дозволяють використовувати ШІ в деяких випадках, і ми зобов'язані заповнити спеціальну форму, зазначаючи, для яких цілей його застосовуємо. Вони також ставлять нам складні завдання, і коли я стикаюся з труднощами, звертаюся до ШІ за допомогою," - поділився коледжист.

Клакі зазначила, що в подібних ситуаціях варто звертатися до викладачів навчального закладу, адже їхня професія полягає в наданні допомоги студентам. Якщо ж вони не зможуть надати підтримку, існують університетські центри письма та навчання, які можуть стати в нагоді.

Також педагогиню запитали, як вона визначає, коли завдання написані з допомогою ШІ. Проте вона відповіла, що не буде писати про це у соціальних мережах, адже це допомагатиме учням хитрувати.

На основі коментарів, які були висловлені, викладачка вирішила створити завдання, що не під силу штучному інтелекту. Однак вона зазначила, що навіть такі завдання не зупиняють учнів від використання чат-ботів для допомоги.

"Вони все ще звертаються до штучного інтелекту, навіть коли той не в змозі виконати поставлене завдання. Це схоже на спробу вставити квадратний елемент у круглу форму," - зазначає Клакі.

До дискусії приєдналися й інші користувачі соціальних мереж. Серед них виявилося чимало викладачів, які підкреслювали, що застосування чат-ботів стає справжньою проблемою для сучасної молоді.

"Я вчитель математики в середній школі. ШІ дуже псує просту арифметику".

"Я переживаю те ж саме. У нашій навчальному закладі існує звичай, згідно з яким усі новачки створюють коротке особисте есе на певну тему. Цього року приблизно половина моїх учнів скористалася штучним інтелектом для написання своїх есе."

У мене є побоювання, що ми можемо втратити ціле покоління письменників з трьох основних причин: по-перше, через спрощене створення текстів, яке служить лише для виконання навчальних завдань; по-друге, через вплив контенту, створеного штучним інтелектом, який витісняє справжність; і, по-третє, через зменшення здатності зосереджуватися, що призводить до скорочення часу, витраченого на читання книг.

Проте знайшлись й ті, хто не погодився з думкою педагогині, і зазначив, що потрібно вчити молодь етично використовувати ШІ.

"Навіть маючи ручку та папір, студенти знаходили шляхи скорочення. Йдеться про адаптацію до інструментів і методів сьогодення, зберігаючи підзвітність учнів. Навчити їх етично використовувати штучний інтелект може бути таким же важливим, як і навчити будь-яким іншим навичкам. Треба просто розвиватися в ногу з часом".

Проблема плагіату могла б бути меншою, якби навчальні заклади забезпечували учнів адекватним і розумним навантаженням. З огляду на те, що учні мають 7 предметів і щонайменше 30 хвилин домашніх завдань з кожного з 6 уроків, вони отримують 3 години додаткової роботи після 8-годинного навчального дня. Це просто непосильно.

Раніше OBOZ.UA поділився простим методом, який допоможе виявити, чи студенти застосовували штучний інтелект при написанні своїх есе.

Related posts