Які відчуття під час 44-годинного польоту на бомбардувальнику B-2: пілоти-рекордсмени діляться своїми враженнями.


У процесі цієї місії в літаку навіть встановили ліжко.

Сім стелс-бомбардувальників США пролетіли приблизно 37 годин, аби атакувати іранські ядерні об'єкти на вихідних. Зокрема у Пентагоні назвали операцію "Midnight Hammer" найдовшим польотом B-2 Spirit за останні десятиліття. Про це пише Business Insider.

"Рекорд найдовшого польоту бомбардувальника B-2 встановили колишні пілоти ВПС Мелвін Діл і Браян 'Джетро' Ніл. У жовтні 2001 року вони виконали 44-годинний рейс, ставши частиною однієї з перших бомбардувальних операцій в Афганістані після жахливих терактів 11 вересня", - зазначено в матеріалі.

Тепер вони поділилися своїм досвідом щодо того, як проходять тривалі бомбардувальні операції та виконують складні заправки в повітрі, що є критично важливими для можливості B-2 здійснювати польоти, "після всього лише кількох годин сну та невеликої порції в'яленого м'яса".

За словами Ніла, події 11 вересня 2001 року сталися в той час, коли пілоти проходили щорічну підготовку з ядерних можливостей.

Коли почали надходити повідомлення про викрадені літаки Ніл спершу подумав, що це частина навчань. Однак пізніше все стало зрозуміло, тому його підрозділ готував варіанти місії для високопоставлених чиновників адміністрації тодішнього президента США Джорджа Вокера Буша, які хотіли відповісти на теракт силою.

Діл зазначив, що тоді він разом з Нілом були одними з небагатьох екіпажів B-2, які тоді вирушили до Афганістану.

Вони мали гарне уявлення про B-2 Spirit, але здійснювали польоти на ньому лише кілька разів на місяць, щоб економити на витратах на технічне обслуговування та зберегти цей дорогий літальний апарат. Основний час навчання проходив на T-38, який був більш економічним варіантом для підтримки льотних навичок, як зазначили в BI.

Хоча іноді вони здійснювали польоти на бомбардувальнику B-2 над територією США для тренувань на великих дистанціях, у них не було досвіду бойових вильотів. Проте, на початку жовтня 2001 року, вони вирушили з авіабази Вайтмен у штаті Міссурі, де розгорнуті всі B-2, і направились на захід, до Афганістану.

Відзначається, що перед відправкою на місію, льотчики, що займаються забезпеченням пілотів всім необхідним, придбали ліжко для задньої частини літака, де можна було відпочити. Ніл сміється, згадуючи про імпровізовані місця для сну в стелс-бомбардувальнику вартістю 2 мільярди доларів.

"Коли ви піднімаєте драбину і потрапляєте в кабіну, на підлозі виявляється рівна ділянка завдовжки трохи більше 6 футів (близько 2 метрів - УНІАН). Тому я вважаю, що за два дні, проведені в цьому компактному приміщенні, я провів на цьому ліжку приблизно п'ять годин", - підкреслив Ніл.

На думку пілота, досвід керування бомбардувальником B-2 після років, проведених у винищувачах F-16 Fighting Falcon та F-22 Raptor, нагадував йому перехід від керування спортивним автомобілем до великогабаритного вантажного транспорту.

Водночас Діл вже мав досвід пілотування бомбардувальників, коли працював зі стратегічними B-52 до приєднання до спільноти B-2, але Spirit - це зовсім інший літак.

"Для управління B-2 в повітряному просторі достатньо одного пілота, який має бути готовий до дій, в той час як другий може відпочивати. Проте для проведення таких маневрів, як посадка, зліт, скидання бомб та дозаправка, необхідна участь обох членів екіпажу", - зазначили в статті.

Коментуючи нещодавню операцію бомбардувальника B-2 в Ірані, Діл зазначив, що його найбільше вразили якість обслуговування та управління авіаційним флотом.

"Військово-повітряні сили за одну ніч підняли в повітря третину свого парку бомбардувальників, щоб точно виконати цю місію. Це неймовірно", - додав пілот.

Нагадаємо, президент США Дональд Трамп повідомив, що його країна атакувала ядерні об'єкти Ірану. Він зазначив, що ударів було завдано по таких об'єктах, як Фордо, Натанз та Ісфахан.

"На даний момент усі літаки знаходяться поза межами іранського повітряного простору. На ключовий об'єкт, Фордо, було здійснено скидання повного арсеналу бомб. Всі повітряні судна успішно повертаються назад. Вітаємо наших відважних американських військовослужбовців. У світі немає жодної іншої армії, здатної на таке", - зазначив він 22 червня.

Разом з тим, у Bloomberg підкреслили, що Сполучені Штати свідомо утримувалися від ударів по ядерних установках під час операцій в Ірані. Зокрема, збереглися три компактні реактори, виготовлені в Китаї, які функціонують на основі високо збагаченого урану.

Відзначається, що напад на Ісфахан та інші цілі був здійснений за допомогою бомбардувальників B-2, які застосовували потужні бомби GBU-57. Однак американські військові свідомо уникнули виклику радіоактивного забруднення під час цієї операції.

Related posts