Як ефективно зберігати літні шини в зимовий період: рекомендації для водіїв
На жаль, у більшості українських водіїв немає належних умов для зберігання чотирьох коліс, які перебувають на сезонному відпочинку. Тому коли автомобіліст шукає місце для них, він нечасто дбає про те, наскільки безпечною буде ця комора - знайшлась хоч якась і добре.
У кількох словах, основна ідея належного зберігання шин полягає в запобіганні передчасному старінню їхніх матеріалів та уникненні остаточних деформацій їхньої форми.
Очищення та миття шин – важливий етап догляду. Спочатку необхідно провести очищення, яке краще виконувати за допомогою грубої щітки, використовуючи мильний розчин. Після демонтажу шини з диска варто уникати використання апарату високого тиску, оскільки це може призвести до пошкоджень покришки, таких як тріщини та розриви. Особливо важливо видалити дрібні камінці з протектора, оскільки вони можуть спотворити форми шашок та країв ламелей. Найголовніше – перевірити шини на наявність цвяхів, шматків металу та інших сторонніх предметів. Всі сторонні об'єкти потрібно акуратно прибрати, а виявлені пробоїни рекомендується залатати на шиномонтажі.
Рекомендується маркувати шини. Використовуючи крейду або спеціальні маркери, можна позначити, де саме була встановлена кожна покришка. Це допоможе при наступній зміні сезону повернути шини на їхні попередні місця, що запобігатиме нерівномірному зношенню каркаса та протектора. Проте! Важливо врахувати, що всі кути установки коліс автомобіля повинні бути правильно відрегульовані (так зване розвал-сходження).
Місце зберігання. Комора для зберігання шин має бути сухою, чистою і з гарною вентиляцією. Правильна температура зберігання - порядку +15 градусів, хоча діапазон від -30 до +30 °С теж не буде катастрофою. Повітря повинне мати вологість в межах 50-60%. Дуже важливо, щоб на колеса не падали прямі сонячні промені, бо ультрафіолет швидко старить гуму. Також не можна тримати поряд пально-мастильні матеріали, хімічні препарати та інші леткі речовини, які випаровуються і можуть вплинути на склад гуми.
Розташування шин може мати кілька варіантів, в залежності від того, чи є у них диски. Шини з дисками можна укладати штабелями на рівній поверхні або підвішувати вертикально за отвір у диску. Якщо є відповідні полиці або простір, то монтування коліс можна здійснювати у вертикальному положенні в ряд. Шини без дисків також можна укладати одна на одну, але не більше ніж чотири в одному штабелі. Крім того, не слід ставити нічого зверху, оскільки це може призвести до деформації покришок. "Голими" шинами можна користуватися вертикально на рівній поверхні, але рекомендується періодично, раз чи двічі на місяць, повертати їх на невеликий кут, щоб уникнути деформації в нижній частині.
Певно, одне з питань, що найчастіше задають продавцям шин в дорогих магазинах - чи потрібно для зберігання запаковувати гуму в ті красиві пластикові пакети? Відповідь - не бажано, бо пакети призначені для перевезення коліс. Справа у тому, що під плівкою через зміну температури часто утворюється конденсат, а циркуляція повітря блокується, що не дуже корисно і для гумового компаунду, і для металевого каркасу шин. А якщо хочеться зберігати шини в чохлах, то чохли мають бути спеціальними текстильними.
Навіть якщо у вас обмаль місця в оселі або гаражі, важливо підійти до вибору місця для зберігання шин з усією серйозністю. Не ігноруйте зазначені рекомендації, адже через півроку ви знову покладетесь на ці шини, довіряючи їм свою безпеку та комфорт.