Пошкодили товар у магазині? Юрист роз'яснив, які дії слід вжити та чи потрібно за це платити.


Чи зобов'язаний покупець сплачувати за товар, який в магазині виявився ушкодженим або зіпсованим?

Згідно зі статтею 323 Цивільного кодексу України, відповідальність за випадкове знищення або пошкодження (псування) майна покладається на власника, якщо інше не передбачено угодою чи законодавством.

Згідно з думкою експерта, право власності на товар переходить до покупця лише після здійснення оплати.

Відповідно, до моменту оплати покупцем товару, його власником залишається продавець, який і несе за законодавством ризик випадкового знищення та пошкодження (псування) тієї чи іншої продукції.

Таким чином, магазин не має законних підстав змушувати покупця оплачувати товар, який був пошкоджений або зіпсований через його власну недбалість.

Буліменко також зазначив, що згідно з пунктом другим статті 17 закону України "Про захист прав споживачів" існує заборона на:

"Згідно з законодавчими нормами, продавець (виконавець) має обов'язок надати таку можливість," - зазначив магістр права.

Виходячи з цього, примушування покупця до сплати за необережно пошкоджений або зіпсований товар (власником якого є продавець), є примушуванням до придбання товару неналежної якості та, відповідно, порушенням закону.

У разі випадкового знищення, пошкодження чи псування товару, покупцеві слід терміново повідомити про це представнику магазину.

"Якщо магазин наполягатиме на оплаті покупцем такого товару, можна звернутись до Держпродспоживслужби, подавши письмову скаргу або зателефонувавши на гарячу лінію", - підсумував адвокат.

Related posts