Експансія через океан. NV провів дослідження, які українські бренди розпочали свою діяльність у США і чи можуть вони досягти більших висот.
Чому найбільший гастрономічний ринок у світі з захопленням відкрив для себе українську кухню?
Українські франшизи все більше завойовують популярність у Сполучених Штатах, відображаючи можливості вітчизняного бізнесу на глобальному ринку.
Мирослава Козачук, засновниця та генеральний директор Franchise Group, ділиться своїми думками у статті на NV під назвою "Політ над гніздом фастфуду".
Зокрема, як зазначила Козачук, її фірма займалася розвитком міжнародної мережі ресторанів української сучасної кухні під брендом NAI, і на сьогодні в Сполучених Штатах уже реалізовано три франшизи.
До американського ринку дісталась і Галя балувана, точніше, Multi Cook -- саме під цим брендом мережа заморожених українських напівфабрикатів розширюється за межами батьківщини. Такі магазини вже є в Каліфорнії, Іллінойсі, Пенсильванії та Техасі. "У нас вже там 44 партнери, які будуть відкривати магазини", -- розповів NV Володимир Матвійчук, співзасновник компанії Готуємо по‑домашньому, якій належать Галя балувана та Multi Cook.
"В даний момент багато партнерів перебувають на різних стадіях підготовки до відкриття: дехто ще проводить ремонтні роботи, інші займаються оформленням необхідних документів," -- зазначає підприємець, підкреслюючи інноваційний характер американського ринку.
Сполучені Штати Америки виступають одним із провідних ринків для гастрономічних інновацій і багатокультурної кухні, з помітним інтересом до нових кулінарних вражень, - зазначає Володимир Ярославський, один із засновників ресторанів NAI, який має амбіції щодо розвитку в Нью-Йорку, а також планує експансію у Філадельфію та Флориду. - Окрім цього, добре розвинута інфраструктура ресторанного бізнесу значно спрощує процес запуску та розвитку франшиз у цьому регіоні.
В кінці минулого року в Маямі розпочала свою діяльність крамниця Farmer's Milk, а вже у вересні відкрилися двері і другого закладу. Про це розповів Тарас Мороз, один із засновників мережі "Молоко від фермера". Концепція магазинів за океаном має свої особливості: на відміну від київської моделі, яка зосереджена переважно на продажу, у Маямі акцент зроблено на кафе з переважно готовими стравами.
Андрій Кривонос, керівник директорату Асоціації франчайзингу, вважає, що успішний досвід українських проектів на американському ринку спонукатиме інших вітчизняних підприємців до виходу на міжнародну арену.
Українці здатні зайняти значущі позиції не лише в нішевих, а й у масових сегментах американського ринку, поєднуючи національні традиції з глобальними трендами, вважає Козачук з Franchise Group. Завдяки адаптації бізнес-моделей, технологічним інноваціям і креативності, вони можуть привернути увагу споживачів з іншого боку океану. "Якщо раніше лідером у сфері франчайзингу були лише США з їхніми масштабними бізнес-системами, які не мали аналогу в Європі, то сьогодні український бізнес з упевненістю може змагатися з американськими компаніями в усіх аспектах", -- підкреслює експертка.
Як повідомляло NV раніше, у серпні в околицях Атланти, штат Джорджія, відкрився новий заклад мережі Lviv Croissants.