Транспорт майбутнього в Києві: чи чекають на столицю водневі тролейбуси?
Вже розроблено транспорт, який може рухатися на автономному ході понад 20 кілометрів.
Попри війну, українські виробники все ще активно працюють над створенням нового міського транспорту, який, ймовірно, виявиться набагато ефективнішим за нинішні моделі тролейбусів у Києві.
Не так давно, під час щорічної виставки, що була присвячена міському транспорту та урбаністичному розвитку, українська компанія ТОВ "Політехносервіс" продемонструвала новітню модель тролейбуса, обладнану водневою системою.
За інформацією, розповсюдженою в Інтернеті, водневі тролейбуси відрізняються підвищеною екологічністю та фінансовою вигодою під час експлуатації. Використання водню в якості пального суттєво зменшує викиди CO2, що сприяє покращенню екологічного стану в мегаполісах.
Тож ТСН.ua поцікавився у КМДА, чи планує місто купувати такі тролейбуси, аби покращити екологічну ситуацію у столиці.
Сьогодні міський транспорт переживає непрості часи внаслідок відключень електрики та обстрілів з боку ворога.
У комунальному підприємстві "Київпастранс" на запит ТСН.ua відповіли, що вже розпочали закупівлю тролейбусів, проте інших моделей із низькою підлогою.
"На сьогоднішній день КП "Київпастранс" здійснило закупівлю тролейбусів, які мають довжину понад 11,9 та 18,5 метрів з повністю низьким рівнем підлоги", - розповів ТСН.ua Андрій Коваленко, директор з виробництва підприємства.
У КМДА, в Департаменті транспортної інфраструктури, повідомляють, що ця покупка здійснювалася відповідно до стандартів Європейського інвестиційного банку.
"На даний момент завершено етап відкриття пропозицій, і тепер місто чекає на затвердження з боку банку та виділення коштів для здійснення покупки. Це лише початок процесу закупівлі нових тролейбусів, і наразі ще не відбулося перерахунку фінансів чи доставки нового транспорту з низькою підлогою", - зазначили в департаменті.
Щодо водневих тролейбусів, у департаменті зазначають, що це інноваційна модель, яка була представлена лише на виставці. На даний момент виробник не надав офіційних даних про новий транспорт і не звертався до міської влади з пропозицією. Тому питання про їх закупівлю наразі не розглядається.
Андрій Коваленко підкреслює, що компанія може оцінити перспективу закупівлі зазначеного в запиті транспорту, якщо він має сертифікати відповідності та успішно пройшов необхідні випробування, що підтверджують його безпечність для експлуатації.
За інформацією ТСН.ua, наразі ще рано стверджувати про існування тролейбуса, що працює на водневій технології.
В компанії "Політехносервіс" роз'яснили, що на зазначеній виставці був представлений новий тролейбус, виготовлений в Україні, проте він не мав водневого приводу.
"Наш новий тролейбус оснащений вражаючим автономним запасом ходу — понад 20 кілометрів, що є особливо важливим під час відключення електроенергії. Це дійсно наша оригінальна розробка. На виставці поряд із тролейбусом була представлена воднева установка, яку теоретично можна інтегрувати у наші транспортні засоби. Зазначу, що такий проект був запланований, але через початок повномасштабної війни його реалізація не відбулася. Отже, тролейбус на водневій установці мав би з'явитися на ринку, але поки що цього не сталося", — зазначив ТСН.ua Микола Кугут, директор ТОВ "Політехносервіс".
Він зазначає, що це може стати реальністю в майбутньому. Компанія володіє всіма необхідними технологіями для виготовлення водневих тролейбусів.
"Ми відкриті до співпраці з будь-яким замовником, який зацікавлений у наших тролейбусах зараз чи в майбутньому. Якість нашої продукції відповідає європейським стандартам, а ціна на 40% нижча, ніж у конкурентів", - зазначає Микола Кугут.
В даний момент організація займається впровадженням тролейбусів, які здатні пересуватися без прив'язки до контактної мережі, що робить їх ідеальними для використання в зонах, де така інфраструктура відсутня.
Інші українські міста, такі як Миколаїв, Чернівці та Вінниця, здійснюють закупівлю нових тролейбусів. Цікаво, що зовнішній вигляд тролейбусів оформлюють у різноманітні кольори та доповнюють символікою конкретного міста-замовника.
Раніше на ТСН.ua було висвітлено, чому планується залучити 18-річних до керування тролейбусами, а також як це пов'язано з універсальними жінками.
Ознайомтесь також з:
Відсутність кадрів через мобілізацію: аналітик вразив прогнозом транспортного колапсу в Києві.
У Києві стався інцидент, коли чоловік здійснив напад на автобус з людьми: подробиці.