Туреччина протестувала сучасну систему протиповітряної оборони для свого винищувача п’ятого покоління.
Турецька компанія Aselsan випробувала власну систему протидії зенітним ракетам з інфрачервоними головками самонаведення YILDIRIM-100.
Згідно з інформацією, опублікованою в Діфенс Експрес, під час тестування система була розміщена на наземному стенді, де її метою стала теплова мішень, на яку націлювалася зенітна ракета.
Для тестування використовувався новий переносний зенітно-ракетний комплекс, оснащений інфрачервоною головкою самонаведення. Відразу після запуску ракети YILDIRIM-100 система зафіксувала її запуск і надіслала промінь на ціль, внаслідок чого ракета втратила орієнтацію і полетіла в невизначеному напрямку.
YILDIRIM-100 - це система, що належить до класу спрямованих інфрачервоних засобів протидії (DIRCM). Вона використовує спеціальний інфрачервоний лазерний промінь для того, щоб сліпити головки самонаведення зенітних ракет. На перший погляд, може скластися враження, що подібну технологію вже мала СРСР, зокрема система "Липа" (Л166В1А), яка використовувалась на радянських гелікоптерах "Мі-24" ще під час афганської війни.
Але насправді це дві фундаментально різні за класом системи, адже "Липа" це фактично просто інфрачервоний прожектор, який світить в усі сторони та засліплює ракети, і ефективно працював він тільки проти зенітних ракет з застарілими ІЧ-ГСН. Своєю чергою YILDIRIM-100, як вже пояснювалось вище, це направлена система, і працює вона навіть проти сучасних ІЧ-ГСН.
У майбутньому планується інтеграція цієї системи на гелікоптери, а також на турецький винищувач п’ятого покоління KAAN. Цей літак розробляється в Туреччині з метою заміни старіших моделей та як альтернатива американському винищувачу F-35, поставки якого не відбулися через угоду на придбання російських зенітних ракетних комплексів С-400.
Цікаво, що американський винищувач не має таких систем. Проте варто зазначити, що, хоча F-35 і не оснащений ними, США мають свій аналог - AN/AAQ-24(V). Як повідомляє компанія Northrop Grumman, ця система вже була встановлена на понад 1500 літаках.